Jump to content

2.9, div el feil.


D.D.Wernberg

Recommended Posts

Hei igjen!

 

Har litt småtteri som plager forden, og meg ikke minst.

 

Starter med tenningslåsen:

Her om dagen skulle jeg gjøre opp igjen ledninga til tenninga. Det vil si at på bilen var det kobla opp til start knapp fordi han som hadde motoren før hadde kobla opp en hovedstrømsbryter og startknapp., så jeg tenkte å koble detta riktig igjen, altså via tennings låsen. Dette viste seg å ikke være bare bare da jeg etter å ha tilsynelatende har gjort det som det skal være. Problemet er nå at bilen starter ikke på 3. hakket, men når nøkkelen slippes tilbake til 2. hakket SÅ starter den, men jeg kan ikke holde nøkkelen for lenge eller lite på hakk 3 før den slippes for at den skal starte, så kan det være en defekt tenningslås jeg sitter med, eller kan problemet ligge en annen plass?

 

 

Problem 2.

Dette problemet kom etter at en klemme på retur slagen (bensin) ble byttet ut. Feilen kommer da jeg har kjørt i nedoverbakke, altså en mix av delgass og motor brems. Det som skjer er at bilen stopper tvert. Det første jeg gjorde da det skjedde først var å sjekke ledninger, og ved batteriet hadde ledningen til tenninga nærmest brent opp, og resulterte i en defekt kobling. Kobla det på igjen og bilen gikk. Nå har jeg kobla på en sikring, med 30a, men denne ryker fortsatt under kjøring i nedoverbakke. Så da lurer jeg på om detta med den nye klemma kan ha noe å si? Kan denne ha blitt strammet for mye så bensina ikke returnerer sikkelig, så motoren drukner? Selv kan jeg ikke skjønne at detta har noe sammenheng , men siden problemet dukket opp etter at klemma ble bytta så undrer jeg fært.. Så fort jeg bytter sikringa så går det til neste nedoverbakke..

 

Det skal sies at problemet nr 2 dukket opp først. Kan det evt være så at det er blitt kortslutning i tenningslåsen, sånn at den dreper sikringer OG 3. Hakket er defekt?

 

Takk for tips:)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...