Jump to content

Recommended Posts

Posted

Peilet oljen idag for første gang etter service i sommer. Skal den ikke ligge mellom pilene på peilepinnen? Den ligger ca 1cm over den øverste pila, kan det være bra?

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Posted

Åssen bil er det snakk om? Skal helst ligge opp mot øverste pila (Max) Noen noen biler blåser pakninger om oljenivået blir for stort.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted

Står i signaturen. Mondeo 2.0 Tdci 2008. Sier du det ja? Får ringe Ford og høre hvofor de fyller så mye....

Posted

Det skulle jo ikke være for mye, så skal innom å få tappet det som er for mye. Begynner jo å lure på om de har gjort dette før. Jeg pleier ikke peile olja veldig ofte, for den bruker ikke olje og har jo stolt på de. Han hadde ikke vært borti noen følge- problemer med at noen har for mye olje på bilen.

Posted

Kjenn på lukta, ellers må du sende inn oljeprøve. Jeg ville korrigert olje mengden til rett nivå, og følgt med det derfra. Skulle det øke, så tyder det på at det kommer diesel i den

Posted

Der jeg var i dag mente de det ikke var noe problem siden det var 5.5l de hadde fylt på service og det er riktig mengde, så de gjorde ikke noe med det. Vanskelig å vite når en får litt kontrabeskjeder.

Posted

Fikk en til å tappe, han tappet en halv liter før nivået var på maks på peilepinnen. Det var mye for mye syns jeg...

Posted

Kan være at verkstedet har fyllt for mye, selv om de ikke sier det. Bare å følge med på peilepinnen framover, er det stabilt, så er det gode greier

Posted (edited)

Hei

Hadde bilen min inne (Galaxy 2007 2.0 TDCI) på merkeverksted nettopp. Den går litt ujevnt, mest merkbart rett under 2000 rpm.

De fant ikke noe på diagnosen, men oppdaget at det var for mye olje på bilen. De mener det er kommet diesel i olja.

En grunn kan være for ofte regenerering av partikkelfilter, sier de. Kjører ca. 1,5 mil hver vei til jobb. Det regnes ikke som småkjøring sier de.

Kjører ca. 40 mil hver tredje helg til hytta.

Typisk at på prøvetur med mekaniker, merket vi ikke mye til den ujevne gangen. 

De skifta olje for å være sikker, og det etter kun 10000km, siden sist bytte.

Det ble byttet sensorslanger på partikkelfilteret i fjor etter at motorlampa indikerte feil. Det var luftlekasje i de.

Diagnoseloggen viste at det nå var 30 mil siden sist regenerering, og i gjennomsnittet er det ca. 50 mil mellom hver. Så i det siste virket det

normalt.

Jeg må følge med på peilepinnen framover og gruble på hvorfor det kommer diesel i olja.

Den ujevne gangen (som bare jeg kjenner) kan også tyde på dårlig forbrent diesel som lurer seg forbi stemplene. 

Edited by jvelle