roddis Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Peilet oljen idag for første gang etter service i sommer. Skal den ikke ligge mellom pilene på peilepinnen? Den ligger ca 1cm over den øverste pila, kan det være bra? 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
RHH Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Åssen bil er det snakk om? Skal helst ligge opp mot øverste pila (Max) Noen noen biler blåser pakninger om oljenivået blir for stort. 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
roddis Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 Står i signaturen. Mondeo 2.0 Tdci 2008. Sier du det ja? Får ringe Ford og høre hvofor de fyller så mye.... 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
roddis Posted September 17, 2014 Author Posted September 17, 2014 Det skulle jo ikke være for mye, så skal innom å få tappet det som er for mye. Begynner jo å lure på om de har gjort dette før. Jeg pleier ikke peile olja veldig ofte, for den bruker ikke olje og har jo stolt på de. Han hadde ikke vært borti noen følge- problemer med at noen har for mye olje på bilen. 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
grcossie Posted September 17, 2014 Posted September 17, 2014 Sjekk at du ikke har diesel i olja, det kan skje ved regenerering av partikkelfilter
roddis Posted September 17, 2014 Author Posted September 17, 2014 Åssen sjekker man det? 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
grcossie Posted September 17, 2014 Posted September 17, 2014 Kjenn på lukta, ellers må du sende inn oljeprøve. Jeg ville korrigert olje mengden til rett nivå, og følgt med det derfra. Skulle det øke, så tyder det på at det kommer diesel i den
roddis Posted September 18, 2014 Author Posted September 18, 2014 Der jeg var i dag mente de det ikke var noe problem siden det var 5.5l de hadde fylt på service og det er riktig mengde, så de gjorde ikke noe med det. Vanskelig å vite når en får litt kontrabeskjeder. 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
roddis Posted September 20, 2014 Author Posted September 20, 2014 Fikk en til å tappe, han tappet en halv liter før nivået var på maks på peilepinnen. Det var mye for mye syns jeg... 2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum
grcossie Posted September 21, 2014 Posted September 21, 2014 Kan være at verkstedet har fyllt for mye, selv om de ikke sier det. Bare å følge med på peilepinnen framover, er det stabilt, så er det gode greier
jvelle Posted September 24, 2014 Posted September 24, 2014 (edited) Hei Hadde bilen min inne (Galaxy 2007 2.0 TDCI) på merkeverksted nettopp. Den går litt ujevnt, mest merkbart rett under 2000 rpm.De fant ikke noe på diagnosen, men oppdaget at det var for mye olje på bilen. De mener det er kommet diesel i olja.En grunn kan være for ofte regenerering av partikkelfilter, sier de. Kjører ca. 1,5 mil hver vei til jobb. Det regnes ikke som småkjøring sier de.Kjører ca. 40 mil hver tredje helg til hytta.Typisk at på prøvetur med mekaniker, merket vi ikke mye til den ujevne gangen. De skifta olje for å være sikker, og det etter kun 10000km, siden sist bytte.Det ble byttet sensorslanger på partikkelfilteret i fjor etter at motorlampa indikerte feil. Det var luftlekasje i de. Diagnoseloggen viste at det nå var 30 mil siden sist regenerering, og i gjennomsnittet er det ca. 50 mil mellom hver. Så i det siste virket detnormalt. Jeg må følge med på peilepinnen framover og gruble på hvorfor det kommer diesel i olja.Den ujevne gangen (som bare jeg kjenner) kan også tyde på dårlig forbrent diesel som lurer seg forbi stemplene. Edited September 24, 2014 by jvelle
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now