Jump to content

Tikkelyd ved gasspådrag 2012 - 1,6 Diesel


partypulp

Recommended Posts

Hei

Jeg har en 12 modell 1.6 diesel som lager en utrolig irriterende tikkelyd ved gasspådrag.
Står bilen stille og ruses kommer det ingen tikkelyder.

I det siste har tikkelyden også vedvart litt etter at gassen er sluppet opp også.

Det spiller ingen rolle hvilket gir bilen står i.. tikkelyden er der uansett.

Noen som har erfaring med dette?

Røhne og selmer klarte ikke å konstatere hva det var og anbefalte meg å komme tilbake om lyden blir verre.. Men det ligger ikke i min natur å vente på at motor skal bli ødelagt før jeg prøver å fikse
Link to comment
Share on other sites

Er det  tikking eller litt klakking?  

Det er en tikkelyd..   Litt vanskelig å forklare men det høres ut som en litt "sugende" tikkelyd...   Røhne Selmer synes det hørtes litt ut som en mini ventiltikking, men de fant ikke noe spes når de så på den.  Har ikke skrudd opp noe vel og merke.  Spraya på noe såpevann og titta bare.

Link to comment
Share on other sites

Har lest litt på engelske forum nå og der er det mange som har dette problemet viser det seg ( Om det er den samme lyden de hører vel og merke ).

OM det er samme lyd så kan det tyde på at det er braketten til en slange som går inn på noe foran ved fanger på pasasjer siden.. Braketen står å vibrerer mot metall ved ca 1500 - 2500 rpm..

På Norske/Tyske biler bør vel denne sitte på førersiden for jeg regner med at ikke alt i motoren er snudd på høyrestyrte icon_cyclops.gif

 

Noen som har opplevd dette?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...