Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei kjære forum.

Jeg skal ha min Focus 1.6 TDCI 2010 modell til service (60 000 km) nå snart, og har dermed innhentet tilbud fra Kverneland som er eneste merkeverksted for Ford i Bergen. Prisen var kr 7 800, noe som var drøyt nok?? Har forhørt meg litt med kompiser som har andre biler (ikke Ford), og der ligger service fra kr 4 500 - 6 900.

Hva tenker dere andre om prisen? Jeg vil helst ha stempel i serviceboken fra merkeverksted all den tid jeg tenker å selge bilen om ett år eller to. Dersom Kverneland har prisgaranti, hva er da viktig å huske på ved innhenting av tilbud fra andre aktører?

Beklager mye spørsmål i min første post.

Edited by FordFocus
Posted

Alle Ford verksteder har pris garanti, det forutsetter at org deler blir brukt. Er en hoved service du har der visst man går etter km, mellom service visst man går etter år, så det spørs hva som ble utført sist service. Høres litt dyrt ut, men jeg er ikke helt inni prisene nå

Posted

Takk for svar! Kunne bestille hos Kverneland via Ford.no til 4990, så da løste det seg prismessig.

Alle Ford verksteder har pris garanti, det forutsetter at org deler blir brukt. Er en hoved service du har der visst man går etter km, mellom service visst man går etter år, så det spørs hva som ble utført sist service. Høres litt dyrt ut, men jeg er ikke helt inni prisene nå

Sist service var desember 2013 ved km.stand 44 000. Jeg kjøpte bilen i januar i år, så er ikke sikker på hva som ble utført. Bilen har sålangt rullet 55 000 om det har betydning

Posted

Du har ikke liggende service skjema fra sist? Evt så kan du kontakte forhandler,som har gjort jobben, og høre

Såg ikke noe i service boka, der var det kun stempel og dato osv, men skal sjekke det. Mulig jeg må ta en telefon til Stamsaas ja!