Jump to content

Bytte av glødeplugger 2011 Mondeo 2.0 tdci 115hk


Sfinx

Recommended Posts

Snakket med verkstedet igjen i dag. De sier nå at de har søkt om garantidekning inn mot Ford sentralt. Så får vi se. Spurte om de fikk svar ila dagen, og ja, det kunne skje hvis de var fullt bemannet der inne. De har lovet å ringe meg når de har fått svar.

 

Krysser fingrene.

Link to comment
Share on other sites

Konklusjon:

 

Ford Motor Norge ga garantidekning på hele arbeidet. Så jeg slipper å betale noe. Det var veldig godt, for jeg personlig var helt overbevist om at dette måtte være en garnatisak. Men, bilen var jo passert 100 000km selv om feilen nok har vært der en god stund.

 

Så var det bra at jeg presset på verkstedet for å sende en forespørsel til FMN.

 

Alt fungerer fint nå. Testet Webasto også (med "Aktiv nå") og den startet med en gang. Det har også vært antydning til litt fjusking og el vinduene har til tider hatt litt problemer med å bestemme seg for å åpne lukke seg automatisk (altså ett trykk på knappene). Dette er også i orden nå.

 

Så tror at disse kontaktbruddene har vært roten til alt vondt på denne bilen.

 

Er en ting jeg ikke har funnet ut av enda, det er at Webasto ikke starter på forhåndsinnstilling (timer). Men starter og går ved valg av "aktiv nå" og som hjelpevarmer under kjøring. Noen tips her? Skal det forresten komme opp melding på skjerm når hjelpevarmer kobles inn?

 

Uansett, tusen takk for gode innspill og hjelp under veien:-)!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...