Jump to content

momos scorpio


Guest momo

Recommended Posts

Guest scorpioman
Til å begynne med er det noen som vet om noen som har chip til denne motoren.. vært arti å fått litt info om det.

Vet ikke hvor lurt det er men.... :?:

 

Superchips har en som skal gi 14hk og 29nm.

 

Ellers så har kent cams en 276graders fast road kam om du har mek.løftere,denne skal vel gi omkring 14hk mer... :lol:

 

Det er jo en begynnelse,men tror slik trimming koster mer enn d smaker.

Link to comment
Share on other sites

Apropos det med mekaniske løftere, jeg er litt usikker på om jeg har det. Det står i haynes boka at hvis man ikke har katalysator så har man mek løftere, og jeg har ikke katalysator på bilen, men det betyr jo ikke at det ikke satt det på bilen når den var ny da. Noen kjapp å enkel måte å finne ut det på?

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

hmm eneste jeg kommer på i farta er lambdaføleren nedenfor grenrørene.

En føler i øverste del av eksosrøret på hver side tror jeg.

Om bilen er blitt levert med kat har du denne oxo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Oppdatering:

 

hmm.. vinter er skikkelig kjedelig når man har bil, men ikke garasje å jobbe i. Har vært skikkelig tiltaksløs i vinter å det ser man på bilen, har blitt en del rust bare denne vinteren, som jeg tenkte jeg skulle ta (til sommern :roll: )

Bare det blir vær til å være ute tenkte jeg jeg skulle begynne å strippe bilen for dørtrekk og bagasjeromstrekk å ta en titt. Så da blir det vel en del sandblåsing, tinning, og sparkling da.

 

Men det har skjedd litt, har kjøpt meg cd spiller så den smeller jeg i i løpet av helga tenker jeg. 4x45watt og kicker 125watt hattehyllehøytalere som jeg har hatt liggendes. Da blir det iallfall lyd. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

momos planer 2004 8)

 

Yes nå nærmer gatebil mai seg, og der har jeg tenkt å kjøre :wink: Meeen, man kan jo ikke komme med en standard bil.. 8)

Derfor har jeg nå satt igang med prosjektet...! :twisted:

 

Til mai har jeg tenkt å få satt på doble konfilter.. luftfilter boksen byttes ut med egenlagd i stål (blankpolert så klart) som rommer filtrene

Luftinntak i panser fra ford enten fra rs turbo eller sierra cossie 4x4

Bensintrykksregulator som gir mer guffe fra burton.

Begynner å sandblåse karosseri og reparere sprekker i styling nå hvert øyeblikk (jobber som oppretter 8) )

Håper jeg rekker å få lakkert til mai!

 

Ellers utover i år håper jeg på å få til:

Dobbel 3" eksosanlegg, bøtteseter, ny girkasse ( ? ).

 

Er det flere scorpio kjørere som skal på gatebil våler i mai? De fortjener å brukes på banen de gromme bila :wink: 8)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...