Jump to content

momos scorpio


Guest momo

Recommended Posts

Flotters bil det der. Skjeldent å se en så fin Scorpio. Skikkelig breihjula også :)

 

Hva gjelder trimtips er det vel det vanlige. Kommer ann på budsjettet.

Link to comment
Share on other sites

budsjett ja.. alt vurderes da. åpen for alt :)

har ikke sett noe trim til den motoren jeg. klin umulig å skaffe no så enkelt som effektanlegg å.

Vet om noe sted dem har f.eks chip til den motoren?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så mye igjen til Scorpio lenger.

Kunne kjøpe exos over disk, men ikke idag. Blir vel nødt til å sette sammen et anlegg selv eller få eks. Svensons eksos til å lage ett for deg.

 

Kent cams har ett kamsett 2-6K rpm til 220pund i Burtonkatalogen.

Filtere som KN m.fler skulle ikke være så vanskelig.

Kjøp med deg et eksemplar av FastFord når du er innom Narvesen.

 

Vil tro mekanisk modding er bedre enn enn chip til en std 2.9i. Kan jo ta feil ,men det er min mening inntil videre?

 

Kollevold.no har mye til Ford. Holder til ute ved Liertoppen senter.

Link to comment
Share on other sites

HEY!

Cosworthfanger på Scorpio! Trodde det bare var jeg som lekte med tanken på det jeg.. Var det mye strev å få til? Måtte den breddes osv?

Ferrita AB i sverige har effektanlegg.

Chip må ant. spesiallages, hør med Simco eller lignende, eller følg med på annonser i Fast Ford. Husk at det er samme motoren som sitter i Sierra 2,9 og nyere XR4. Kan hende det blir lettere å finne noe da. Effektanlegg til Sierraer er forresten identiske bortsett fra at de er ca 12 cm kortere.

Ellers kan du jo slå til med:

Porting

kammer fra f.eks Kentcams eller Pipercam

Bensintrykkregulator

Nye pluggledninger og plugger

luftfilter

Effektanlegg og grenrør.

Et passende chip.

 

Da får du nok fart på Scorpioen din. :)

Hvor breie hjul har du på bilen din?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å få ordna noe, sette på sommerhjula igjen til din ære:

225/40 ZR18

255/35 ZR18

:twisted:

 

hmmmm jeg må visst kjøpe meg litt større dekk til sommeren igjen ja :shock:

 

hmm.. du vet vel tilfeldigvis ikke om det sitter like bremser på 24v utgaven som på 12v utgaven??

Link to comment
Share on other sites

Det gjør det ikke nei.. Større både foran og bak, med ventilerte skiver bak. I tillegg har også 24v et annet system, som ikke er avhengig av vakuum fra innsuget. Når jeg tenker meg om kan det hende du har dette systemet på din.

Selve bremsesystemet er også delt opp i to større komponenter, ABS-ventil er flyttet på andre siden av motorrommet, rett og slett fordi det ikke var plass til den. :twisted:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Beholder samme motor men småtrimmer den litt.. får se... kanksje jeg klarer å klemme ut rundt 200... (?)

Vurderer å kjøpe scorpio cosworth delebil også fått tilbud komplett bil uten motor tenkte kanskje jeg skulle flytte over interiøret.. hmm tenke tenke....! Ene døra mi er også rusta i stykker nederst (typisk ford) så må få bytta den.

 

Men det som ER sikkert er iallfall motortrim :)

Link to comment
Share on other sites

Javel.. Vanlig sugetrim altså?

Hvis du skal ha ut 50 hester effektøkning uten overladning kan det fort bli kostbart. Sikker på at du ikke vurderer 24v en gang til...? de tkan lønne seg, ihvertfall hvis du får tak i en komplett delebil.

Importer deg en fra utlandet da vel? De er rimelige i tyskland. Og forsåvidt de fleste andre plasser også... :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

joda men da blir det mye byråkrati tull... må jo få greiene godkjent å.

Istedet kan jeg jo fjusktrimme litt i skjul 8)

Spørs om jeg når 200 da men... tett oppunder så er jeg fornøyd. Jobber som lærling som da får vi se hva vi får råd til etterhvert.

 

Har vurdert import ja, men da må det fortsatt mye mye deleskift til, spørs vel om jeg har peil nok til det da.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg begynte hadde jeg ikke så mye som skiftet en tennplugg.. :shock:

Man lærer mens man holder på, og så lønner det seg å ha noen å spørre til råds. Godkjenninga er det minste av dine problemer! Det gikk silkeglatt for min del, bortsett fra at jeg mista lappen da... :P

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Du skal ha for pågangsmot da 8)

Vet, det er vel egentlig ikkke noe problem, dukker det opp problem under oppbygning er det som oftest bare på studere litt å vri å vende på litt så finner man det ut til slutt. :)

Men jeg satser på litt småtrim og å få fjerna all overflaterust i vinter så får jeg se hva jeg finner ut av / får råd til.

 

Miste lappen hvordan klarte du det?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Ghia4x4
Javel.. Vanlig sugetrim altså?

Hvis du skal ha ut 50 hester effektøkning uten overladning kan det fort bli kostbart.

 

Skulle gjerne fått til noe sånt selv, men etter det jeg har fått høre så blir det veldig kostbart selv med bare noe effektøkning.

Link to comment
Share on other sites

Til å begynne med er det noen som vet om noen som har chip til denne motoren.. vært arti å fått litt info om det.

Vet ikke hvor lurt det er men.... :?:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...