oleirgens Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Skulle starte opp Focusen etter at den har stått ubrukt noen måneder, og da hang bremsene. Den har uheldigvis stått med håndbrekket på, og det hang skikkelig da jeg skulle begynne å rulle, men etter litt frem og tilbake slapp det. Men fortsatt sleper klossene inn mot skivene, og det er mye rust på skivene også. Jeg tenker å ta av caliperne og pusse/smøre glidepinnene med litt molybdenfett, og så prøve å kjøre en stund og la klossene slipe av rusten. Blir det helt umulig, er det vel klosser og skiver som må byttes, jeg har ikke Haynes-manualen for denne bilen, men ut fra beskrivelser på nettet ser det ut som det skal gå greit.Dette er en stasjonsvogn med skiver foran og bak. Ser strategien min grei ut? Noen tips og råd fra andre som har vært ute for tilsvarende?mvh Ole Irgens
xr4ti Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Ja, jeg ville prøvd det du beskriver først før et eventuellt bytta av skiver/*klosser. Du ser etterhvert om det har blitt gravrust på skivene.Lykke til
Recommended Posts