Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ingen aning kor mangen som er produsert, men ikkje mangen som har det og selvfølgelig er det verdt det! :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Ingen aning kor mangen som er produsert, men ikkje mangen som har det og selvfølgelig er det verdt det! :)

Okei, da skal jeg se hva jeg får til  ;) 

 

Mens vi er i gang, vet du om noen selger karosseri-deler til sierra stv mk3?

Posted

Tja, ka deler er du ute etter? Er vel ebay, ford eller finn.no som er tingen. Du kan jo legge ut på ønskest kjøpt her inne og. Er masse desse karene har på hylla som støver ned.

  • Like 1

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Tja, ka deler er du ute etter? Er vel ebay, ford eller finn.no som er tingen. Du kan jo legge ut på ønskest kjøpt her inne og. Er masse desse karene har på hylla som støver ned.

Er vel noen kanaler, gulv, setebelte-fester og hjulbuer

Takk for tipset :D

Ganske fersk på forumet, som du ser...

Posted

Ta bilder under restureringa og lag prosjekttråd, då får du tips og ros underveis.

  • Like 1

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted (edited)

Ja, har mange planer med doningen ;)

Motoren burde vel bli ombyggd, har 2 sekunders tikke-lyd ved oppstart(kan være løfterne?)

Kommer sikkert til å slenge på en turbo i fremtiden :rolleyes:

Edited by 5freestyler5
Posted

Tikkelyden er nok normal, går 2-4 sekunder før oljetrykket kjem. Blir ein morro bil med turbo :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Ikkje mykje, cosworth 4x4 tåler max 350 hk seier dei... Er vel mt75 kasse som står i din, den tåler vel ein del juling men 200-250 hk må den klare.

  • Like 1

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Jeg synes det tåler mye jeg. Har aldri hatt noe trøbbel med min bil med dohc turbo 4x4 og senere grådyse cosworthmotor i samme bil. Og den fikk myyyye juling i mange år!

Girkassa er den samme som sitter i Sierra cosworth 4x4. Diffene er også like, utenom at dohc 4x4 har litt lettere/kortere utveksling.

Hvis du blar en god stubb bakover i månedens bil, så vil du finne igjen en rød escort cosworth med over 400hk og orginalt drivverk, så dårlig er det ikke!

  • Like 1

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted

Mangen som seier 300 og andre seier max 350.... Så ka skal man tru på? :P 400hk på orginalt driverk er ganske imponerende då!! Men er vel ikkje mykje rivstart vil eg tru...

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Med en ufjæret zinterlamell så er det null problem å knuse drivverk med 220hk cosworth, men om man har organisk clutch med hard trykkplate går det nærmest evig med 350hk allefall. Men som sakt, det eneste som bestemmer om girkasse og differ skal holde er han som sitter bak rattet!

  • Like 1

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...