Jump to content

Feilmelding på kjørelys xenon D1S


ZTerje

Recommended Posts

Hei

 

På min 2008 Mondeo med orginale xenon (D1S) får jeg av og til feilmelding på nærlys.

Altså bilen gir melding om at høyre nærlys ikke virker, og det gjøre det heller ikke...

Men om jeg slår på parklys, og tilbake til nærlys igjen, så virker lyset igjen. 

Dette skjer nesten daglig, så lenge jeg har eid bilen (ca 14 dager).

 

Det skal også bemerkes at lysene er meget dårlige....

Link to comment
Share on other sites

vil tru pærene dine da er så å si ferdige, bare å bytte begge om du synes lyset er dårlig. Xenon pærer kontra halogen forringes ved bruk, jo flere av-og-på slåinger jo fortere "dør" pæra kan du si, mens halogen holder gløden helt til tråden ryker....

 

Bytt kun høyre først. om du ser merkbar forskjell mellom lyktene og feilmeldinga forsvinner bytter du på andre siden også ;)

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

Neida, helt greit. Du må ta ut lykten, det er greit beskrevet i håndboken.

(Om du vil ta lykten med deg inn, er pluggen litt krøkkete å få løs, men det skal gå med litt forsiktig bending) 

Deretter er det bare å ta  av bakluken på lykten, da ser du pæren som er festet med 2 små torx-skruer. Skru ut disse og dra av pluggen: pæren er løs.

Det er en liten brakett som skruene går gjennom, denne må flyttes til den nye pæren.

Husk hvilken vei den sitter, ellers blir det feil :) Ett kjapt bilde med mobilen før du tar den av er ett greit triks :)

Så er det bare å sette sammen alt i motsatt rekkefølge.

På bildet her ser du en av de 2 skruene som holderpæren, den andre er bak de svarte ledningene du ser på andre siden av pæren:

gallery_3131_319_430977_zpsypqqyeax.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...