Frasund Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Kupeviften i min Mondeo 2001 virker bare på trinn 4. På trinn 1, 2 og 3 er den død. Ved litt surfing på nettet har jeg forstått at det kan være en såkalt "fan blower resistor" (viftemotstand) som ikke fungerer. Imidlertid fant jeg ingenting om hvor denne motstanden er plassert, ei heller spesifikasjoner for event. bestilling av ny del.Kan noen hjelpe?
grcossie Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Den sitter på under hanskerom ca rett framfor der passasjerens venstre fot normalt er. Sjekk og at det ikke er brennt i kontaktstykke, det får du evt kjøpt løst, med lednings stumper, sdom du lodder på org ledningene
Frasund Posted December 31, 2015 Author Posted December 31, 2015 Må jeg demontere deksel e.l. for å finne den?
grcossie Posted December 31, 2015 Posted December 31, 2015 Tøy filla under hanskerom, og selve hanskerommet, som du knepper inn stopperene på sidene, slik at du får åpnet det helt, så kopler du av demperen
Frasund Posted January 3, 2016 Author Posted January 3, 2016 Ok, da har jeg demontert delen, men alt av skrift/merking/identifikasjon er borte vekk etter tidens tann. Har du råd for hvordan jeg kan få tak i ny, riktig del?
grcossie Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Som sagt over, har kunn brukt org deler her, men finnes sikkert uorg også
Frasund Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Da er ny del på plass (bestilt via ebay kr. 230) og viften fungerer på alle trinn. Tusen takk for gode råd på dette forum! :-)
Recommended Posts