Jump to content

pipelyd fra venstre side i motor-rom under gasspådrag Mondeo 1,8bensin 2001


balltusen

Recommended Posts

hei på dere. Jeg har en merkelig lyd i motor rommet på venstre side. Dette kom i dag daj eg kjørte i 90kmt og ga litt gass på e6 fra oslo for 1 time siden. Jeg hører lyden helt inn i kupeen .i begynnelsen hørte jeg bare en liten lyd når jeg ga gass på 5 gir. så kunne også lyden komme når jeg slapp gassen også. Tenkte først på et lager, men det fikk jeg ikke til å stemme. Men er stort sett når jeg gir gass. Har noen vært borte i dette? Lyden var ganske høy for å si det slik. Men den kom og gikk.     Når jeg kom hjem i garasjen , lot jeg bilen stå på tomgang med panseret oppe. Ikke lett å høre hvor den kommer fra men på venstre side er det garantert. Når jeg står på tomgang hører jeg en høy lys lyd (tenk deg prøvebilde på tv som lager samme lyden).   

Håper noen har vært borte i dette problemet . det er ikke sprekker i noen vakumslanger som jeg har oppdaget. Høres nesten ut som noe metall-liknende lyd. Lyden øker når jeg gir gass. Og i 90kmt og du gir på litt så høres det meget godt inne i bilen. Noe er forferdelig galt.

 

hilsen Balltusen

 

Link to comment
Share on other sites

har nå lyttet meg frem med et billig lytte-apparat fra biltema. Jeg er ikke 100% sikker. men det virker som om lyden kommer fra tomgang reguleringsventilen?

Er dette en gjenganger på Mondeo 2001 tro? Litt usikker på hvordan denne reguleringsventilen jobber under gasspådrag.

hilsen balltusen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...