monamoih Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Har noen av dere skiftet register på en 1.8 tdci selv? Ser det er registerreim øverst å registerkjede nederst.Ford mener man må skifte kjeda å på 200000 km. Hva ville dere gjort?
hår ball Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 har skifta register reim på flere 1,8 tddi/tdci motorer, uten kjede. den ene har rulla 250 000 nå, uten og røre kjede.. Reima er tøvelig grei skruing, kjede er også en utførbar jobb, men tar noe mer tid, anbefaller også att et slikt timing tool kit kjøpes, det gjør jobben en god del enklere..Om det er behov for og skifte kjede, det tviler jeg på, men det er vertfall greit og få tima det opp på nytt, så strammeren får tatt inn slakken på kjede..
HoelRacing Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Er kjede på de første motorene som kom. Er visst fram til rundt 2008. Etter det er det reim som løper i olje. Denne skal og skiftes samtidig med den øvre reima. Er en ganske så stor jobb å bytte den nedre reima, så det blir ofte til at kunde velger bare å bytte den øvre. Har enda ikke vært borti havari på den nedre reima, men har hatt opp en del av de og de har ikke sett bra ut 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now