Jump to content

Airbaglampe lyser focus 1,6 bensin 2000 modell.

Recommended Posts

Posted

Hei, kjøpte meg en 2000 modell focus bensin, der airbaglampen lyser gult, iflg tidligere eiger har denne lyst i mange år, men blitt godkjent som 1 feil på eu, men no etter nye eu regler kom så blir den ikke godkjent. Noen som vet mest vanlige feil på denne bilen når lampen lyser? bilen har gått 255000 km.

Posted

Da må du nesten få deg en diagnose test

Hei, da har eg tatt diagnose og fått følgende feikode:

B1342

Right Power Sliding Door Latch Release

Aktuator.

Sier dette deg noe? Ikke lett og bli klok på denne, fann ingen flere feilkoder. Brukte Icarsoft Diagnose.

Er det mulig og ta ut lyspære til airbaglampen? eller er det diode som sitter der? For og prøve og få den godkjent, bilen har blitt godkjent dei 3 siste eu uten problem da det har vært enerfeil på eu, gul lampe var ikke farlig sa dem, men no etter nyereglene så får man 2er feil på den, tenkte og få den igjennom eu og ha bilen i bare 2 år til, så hadde ikke tenkt og bruke mys penger for og fikse.

Håper på hjelp her.

Posted

Var en litt merkelig tekst på den koden. Den angir feil på airbag modul. Er ikke sikker på om det er lyspære eller diode der, lenge siden jeg har hatt ut et slikt instrument

Posted

Var en litt merkelig tekst på den koden. Den angir feil på airbag modul. Er ikke sikker på om det er lyspære eller diode der, lenge siden jeg har hatt ut et slikt instrument

Ok, takker for svar, airbagmodul, vet du hvor den sitter? Noen andre ting eg kan sjekke før eg begjynner og kjøpe deler i hytt og pine?

Posted

Sitter under midt konsoll, ved håndbrekket mener jeg det er, disse må programeres

Ok, så da er det ikke bare og få seg tak i en brukt modul fra en annen bil på huggeriet uten og få denne programert? er det noe man kan gjøre selv? eller er det slik at dette må gjøres hos Ford?

Posted

Mulig det går ann med en brukt, har kunn montert nye. Visst du har utstyr til å kunne programere moduler, så kan du gjøre det selv

Hei, da har vi gått litt grundigere til verk, leste av feilkode med annet utstyr, fikk samme feilkode, men i flg målinger så var spenningen veldig lav, kun litt over 9 volt, vi la da opp en ny jording fra gods og rett til modul, fikk da 12 volt, sletta feilkode og denne forsvant, men lampen lyste fortsatt, koblet da ut den ekstra ledningen igjen, så da er det bare å jakte på en annen modul, noen tips hvor man kan få tak i en slik rimelig?

Posted

Finnes kanskje hos hellanor, eller tilsvarende butikker

Hei igjen, da har eg løst airbagproblemet, skiftet modulen og alt ok, men har 2 andre problem som eg lurte på om du eller noen andre hadde en anelse om hvor eg skal begjynne og lete? Problem 1 er følgende: Fikk mangellapp på bremselys som ikke fungerte, tok meg en runde når eg kom hjem og fant ut at sikringen var gått, skiftet denne og alt fungerte ok, neste dag oppdaget eg at dem ikke virket igjen, sikringen røket på nytt, eg skiftet igjen og kjørte vel ca 15-20 minutt før eg hørte sikringen røyk igjen, så her må det feilsøkes, har du noen anelse om hvor eg skal begjynne og lete? noen typiske plasser på disse bilene?

Problem 2 er følgende: Når eg skal blinke til venstre så virker ikke blinklys, av og til virker det, ligger og får ikke skikkelig kontakt virker det som, svak pulsering i instrumentlys også når eg prøver pg blinke til venstre, samme resutat med nødblink, høgre side fungerer fint, noen ide til feilkilde? tenkte litt på rele, noen anelse om hvor dette sitter og om dette kan gi slike symtom?

Posted

Har du hengerfeste?

Ja det har eg, tenkte litt på om det kunne være der ja, Blinklysproblemet da? har du noen ide på det også? event om du hvet hvor rele ligger?

Posted (edited)

Rele er i kupé styreenheten

Ville eventuelt koblet fra i lampene bak og prøvd da. Hadde samme på min focus en gang byttet til nytt ledningsnett til henger kontakten alt ok etter det

Edited by tuszi