Jump to content

93' Sierra STV 4x4 BOA Godkjent. og 92' Sierra STV DOHC Selges samlet.


exin89

Recommended Posts

Har 2 stk STV som står og støver ned. Har nok annet å drive med, så tanken er å beholde DOHC motoren med girkasse og kvitte meg med resten. Per nå går begge bilene for egen maskin, men bremser må byttes, så de bør hentes på tilhenger, og siden jeg vil beholde DOHC motoren, så må jeg ta ut denne før salg om jeg ikke får det jeg vil ha for en motor som har fått altfor mange arbeidstimer.

 

93' Sierra STV 4x4 MT75 BOA Godkjent i vognkort:

Her er det en del rust i gulvet, men det er håp hvis noen gir den mye kjerlighet. Bærer preg av dårlig grunnarbeid før lakkering for mange år siden. Her mangler det en del interiør, som står i den andre bilen.

Motor gikk fint da den ble satt bort. Alle bremser må byttes, eller mangler. Motorstyring er ikke modifisert til manuell kasse og kan stoppe mot kryss når man slipper gassen brått og trykker inn clutch. Trenger kun en clutch switch som sier at bilen står i "park" når man trykker inn pedalen. Eksosen må bygges ny helt fra samlerør.

 

92' Sierra STV DOHC MT75:

Denne må på visning grunnet feil motor på EU en gang tidligre. Tenker å all hovedsak å ta vare på denne motoren med girkasse selv, og kvitte meg med resten. Noe av interiøret og Varmeapparatvifte fra den andre bilen står her. Det er lappa litt i en kanal pga EU, dette er gjort sånn at det er lett å fjerne og gjøre det skikkelig, dvs punkta på platebit og litt sika over for å skjule plateoverganger og punkter.

 

Bilene er i all hovedsak å betegne som delebiler, men mtp godkjenningspapirene, BOA motoren og 4x4 deler så håper jeg det trekker prisen litt opp.

 

Har ekstra DOHC 4x4 kasse og fremdiff, den tilhørende diffen står på DOHC'n. og originaldiffen til DOHC'n har jeg liggende. Har også en fremre drivaksel fra 4x4 DOHC, den andre står på BOA'n.

 

Har mye deler fra DOHC og 4x4 DOHC og vil gjerne bli kvitt alt. Bla a. 4 dører, bakluke og hele bakpartiet med lykter til sedan

 

Dette er en gyllen mulighet til å få seg en STV godkjent som 4x4 BOA Cosworth.

 

Bilder på forespørsel.

 

Ønsker i nærheten av 20000.- for hele pakka, men det kan hende jeg drømmer.

 

Gi meg gjerne et bud da dette skal bort. Selges helst samlet.

 

Foretrekker Mail eller PM grunnet mye reisejobb.

Stokke Vestfold

Tlf: 48268476

epost: m.kapperud@gmail.com

Edited by exin89

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fikk en sms fra en som ønsket å kjøpe BOA'n. Har vert bortreist på jobb, og telefonen streika, så har ikke fått sendt svar, og har heller ikke mulighet til å svare da telefonen med sms'n på er død.

Send gjerne en ny melding om det fortsatt er aktuelt.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...