Jump to content

oiii...plutselig ble det litt varmt

Recommended Posts

Posted

Igår natt lørdag til søndag var jeg på vei hjemover hvor jeg da la merke til at temp måleren plutselig begynte å peke mot rødt. Stoppa midt i Ekeberg tunellen og kjørte til side. Skrudde av motoren og sjekket i motorrommet. HMMMM tenkte jeg, ikke noe vann.. Må være en lekasje, Fylte på mer vann og kjørte videre, stoppet ofte for å sjekke etter vann og måtte seff etterfylle hele tiden.

Da jeg sjekket bilen i dag mårges var det ikke noe lekasje i røra mot radiatoren men den HELV*** vannpumpa hadde tatt kvelden. Vannet silte ut fra sidene på pumpa.

Så nå lurer jeg bare på om noen kan si meg hvor vannskelig det er å bytte ut den pumpen ? Noen som har gjordt dette før på en Zetec uten for mye jobb ??

Posted

er dette samme motor som står i en esco mk5?? 1.6 16v?? isåfall mp registeret av, masse arbeid, meg å fatten brukte noen timer..

Posted

Ja regner med at det er de like motorene som står i mk5. det er en Zetec maskin ;)

Ialfall å sende det inn til ford koster meg garantert 4 - 5 lapper, med deler, og å bytte den selv koster meg ingen ting bare delene som kommer på drøye 900 kr.

Så vil helst spare de pengene.

Posted

da byter du selv.. kjøper deg en haynes bok om zetec.. er ikke så veldig vanskelig, men bør helst være 2 for å gjøre jobben..