Jump to content

Ford Mondeo 2010 stv - sleng med bakende på rett streke


reggy

Recommended Posts

Ford Mondeo 2010 Stv. Problemer på glatta

 

Kjørte i dag på "første glatta". Et rett strekke 80 km/t i skyggeområde med frost på vei, som var blitt glatt av at mange hadde kjørt der.

 

Reduserte hastighet - men et oversiktelige rett strekke med litt glatte skulle være null problem å "gli gjennom" på nye sommerdekk.

 

Dessverre tok jeg feil. Bakenden på bilen små slapp/ selv om det gikk rett frem. Reduserte til 40/50 km/t - selv da småslapp bakenden til tross for at det fremdeles gikk rett frem. Til slutt kjørte så sent at selv en motorsykkel turde å kjøre fortere og smatt forbi. Det var som å kjøre en bil uten å ha kontroll på bakenden.

 

Jeg har noe utfordring med at bakdekk blir trappete slitt - noe Ford sier skyldes dårlige dekktyper. Eller at det ikke passer min bil. I den forbindelse tok Ford bike inn til 4 hjulkontroll m null feil. Men om dette har noen sammenheng aner jeg ikke.

 

Men dagens opplevelse har jeg aldri hatt før. Bilen har helt nye sommerdekk. Og så lenge bare skulle rett frem burde bakenden følge fint med og ikke oppføre seg slik. Det var en ubehagelig opplevelse.

 

Noen som har peiling hva dette kan skyldes??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...