SteinP Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 Hei Da jeg skiftet dekk i vår, fant jeg ut at den var en del (trolig plastikk) som var ødelagt fremme i høyre hjulhus. Jeg har ikke merket noe spesielt, men jeg er heller ingen erfaren sjåfør. Det er en Ford Focus 2005 modell. http://imgur.com/a/X7UpA Noen som vet hvilken del det dreier seg om?
thotet Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 Hei Da jeg skiftet dekk i vår, fant jeg ut at den var en del (trolig plastikk) som var ødelagt fremme i høyre hjulhus. Jeg har ikke merket noe spesielt, men jeg er heller ingen erfaren sjåfør. Det er en Ford Focus 2005 modell. http://imgur.com/a/X7UpA Noen som vet hvilken del det dreier seg om?Den er til automatisk høydejustering til frontlyktene. :-) Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
SteinP Posted October 28, 2016 Author Posted October 28, 2016 Den er til automatisk høydejustering til frontlyktene. :-) Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Takk skal du ha
SteinP Posted October 28, 2016 Author Posted October 28, 2016 Den er til automatisk høydejustering til frontlyktene. :-) Sent fra min SM-G900F via TapatalkVet du om dette er noe som er vanskelig å fikse eller er det mulig å gjøre det selv? Vet du evt. hva delen heter?
grcossie Posted October 28, 2016 Posted October 28, 2016 Har fikset en slik, med 2 komponent plastlim, har funket i flere år nå. Må passe på at du ikke limer fast leddet, slik at det kan bevege seg
SteinP Posted October 31, 2016 Author Posted October 31, 2016 Har fikset en slik, med 2 komponent plastlim, har funket i flere år nå. Må passe på at du ikke limer fast leddet, slik at det kan bevege segTakk for tipset! La du noe folie i mellom eller tok du det på frihånd? Jeg skal prøve meg til helga.
grcossie Posted October 31, 2016 Posted October 31, 2016 Limte bare rett på, og slipte vekk overflødig lim slik at den beveget seg som den skal. Plast limen vi bruker, tørker på bare noen minutter og kan da slipes 1
SteinP Posted November 3, 2016 Author Posted November 3, 2016 Limte bare rett på, og slipte vekk overflødig lim slik at den beveget seg som den skal. Plast limen vi bruker, tørker på bare noen minutter og kan da slipesDet virker som det funket for meg også, lysene justerer seg ved oppstart av bilen. Takk for hjelpen! 2
SteinP Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 (edited) Hei Jeg var på eu-kontroll i uka og fikk en 2-er feil på automatisk nivåregulering (knekt stag). Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en ny en? Er det mulig å bare skifte plastdelen eller må man skifte selve motoren i samme slengen? Edited May 28, 2017 by SteinP
grcossie Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Tror ikke stagene er å få kjøpt løse, men skal ikke si det 100% sikkert
dohcboy Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 lima ikke du staget da ?? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
SteinP Posted May 28, 2017 Author Posted May 28, 2017 lima ikke du staget da ??Jo, jeg limte det. Vet ikke helt når, men delene henger ikke sammen nå. De på verkstedet mente det ikke holdt å lime den. De visste heller ikke hvor man kunne få tak i en slik.
grcossie Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Plast lim 2 komponent tåler mye, vi bruker Wurth sin
dohcboy Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 plastlim ja fra wurth ! kan brukes til alt mere eller mindre !! så her er d bare å få lima på plass staget så slepper du den utgifta med å skifte sensor.selv brukt limet til å lime stag her for litt siden,laga nye fester på cosworth grillen min har jeg å gjort kan knapt se at det ikke er orginalt lengre 1 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
grcossie Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 plastlim ja fra wurth ! kan brukes til alt mere eller mindre !! så her er d bare å få lima på plass staget så slepper du den utgifta med å skifte sensor.selv brukt limet til å lime stag her for litt siden,laga nye fester på cosworth grillen min har jeg å gjort kan knapt se at det ikke er orginalt lengre Ja den er utolig bra, tørker fort, bitter bra og er sterk.
Recommended Posts