Jump to content

Ødelagt/brukket del i høyre hjulhus


SteinP

Recommended Posts

Hei

 

Da jeg skiftet dekk i vår, fant jeg ut at den var en del (trolig plastikk) som var ødelagt fremme i høyre hjulhus. Jeg har ikke merket noe spesielt, men jeg er heller ingen erfaren sjåfør. Det er en Ford Focus 2005 modell.

 

http://imgur.com/a/X7UpA

 

Noen som vet hvilken del det dreier seg om?

Den er til automatisk høydejustering til frontlyktene. :-)

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har fikset en slik, med 2 komponent plastlim, har funket i flere år nå. Må passe på at du ikke limer fast leddet, slik at det kan bevege seg

Takk for tipset! La du noe folie i mellom eller tok du det på frihånd? Jeg skal prøve meg til helga.

Link to comment
Share on other sites

Limte bare rett på, og slipte vekk overflødig lim slik at den beveget seg som den skal. Plast limen vi bruker, tørker på bare noen minutter og kan da slipes

Det virker som det funket for meg også, lysene justerer seg ved oppstart av bilen. Takk for hjelpen!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hei 

 

Jeg var på eu-kontroll i uka og fikk en 2-er feil på automatisk nivåregulering (knekt stag).

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en ny en?  Er det mulig å bare skifte plastdelen eller må man skifte selve motoren i samme slengen?

Edited by SteinP
Link to comment
Share on other sites

lima ikke du staget da ??

Jo, jeg limte det.

 

Vet ikke helt når, men delene henger ikke sammen nå. De på verkstedet mente det ikke holdt å lime den. 

De visste heller ikke hvor man kunne få tak i en slik.

Link to comment
Share on other sites

plastlim ja fra wurth ! kan brukes til alt mere eller mindre !! så her er d bare å få lima på plass staget så slepper du den utgifta med å skifte sensor.
selv brukt limet til å lime stag her for litt siden,
laga nye fester på cosworth grillen min har jeg å gjort :) kan knapt se at det ikke er orginalt lengre ;)

  • Like 1

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

plastlim ja fra wurth ! kan brukes til alt mere eller mindre !! så her er d bare å få lima på plass staget så slepper du den utgifta med å skifte sensor.

selv brukt limet til å lime stag her for litt siden,

laga nye fester på cosworth grillen min har jeg å gjort :) kan knapt se at det ikke er orginalt lengre ;)

Ja den er utolig bra, tørker fort, bitter bra og er sterk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...