Jump to content

3d-partsoppgr av Convers+ display, med parkeringssensorvisning, kjøletemp mm


Deepdiver100

Recommended Posts

Ford sin utnytting av det store Convers+-skjermen er bare tragisk. Det syntes vel en russer med navn Alexey også, så siden 2014 har han holdt på og videreutviklet en ny versjon med en del utvidelser. Denne virker for Mondeo 2007-> (pre-facelift og facelift), og S-Max og Galaxy som har Converse+
 
Jeg har kjøpt og installert oppgradering fra Alex nå på min Mondeo 2011, og er storfornøyd.
 
Nå har jeg visning av hvilke parkeringssensorer som er aktivert, kjøletemperatur (grafisk + digitalt), batterispenning og visning av aktiv Webasto. 6 ekstra fargevalg har jeg også. I tillegg slår ikke radioen seg av når jeg slår av tenninga, men venter til jeg åpner døra.
 
I tillegg kan jeg i menyen konfigurere om jeg vil vise kjøletemperatur og batterispenning når display er i standby mode.
 
Jeg kjøpte ikke add-ons "light mod" og "digital speed" som er listet lenger ned.
 
 
Noen bilder, hvor jeg også har skiftet mellom noen farger:
 
Standard mode, høyre dør åpen. Spenning og digital kjøletemp under bensin-nivåindikator:
 
33osmcp.jpg
 
 
Parkering på skrå mot en vegg, rødt med utropstegn er kontinuerlig lyd på park-lyd:
 
30hllld.jpg
 
 
Kjøletemp- og spennings-oppsett i Settings-menyen:
 
6896ae.jpg
 
 
 
***************************************************
 
Info fra Alex jeg fikk på mail:
 
here is a price for FL Convers firmware
 
the update with Park Assist price is 80EUR
it includes:
- park assist displaying
- PTC heater displaying
- marker and front light are separated
- locked door alert messages (messages only, doors still are displays on the car image)
- modified turn off logic of MHU (mediaheadunit) on ignition off and driver door open only
- clock in standby mode
- a current gear indication for automatic gearboxes in D & S modes
 
also available (add-ons)
- light mod (parking lights, front/rear fog lights, low/high beam, turn lights) +20EUR
- digital speed with displaying controlled by menu +20EUR
- extended colour theme menu (6 items for now) +20EUR
- digital engine temperature and voltage (on main interface and standby mode) +20EUR
- TPMS patch (for non-factory installed sensors without replacement a BCMii module and without installation of the wheel antennas. please read the TalkFord.com topic for details) +40EUR
- Webasto indication in additional heater mode (while driving) +20EUR
- custom personal standby logo +20EUR
 
all my patches can apply to lastest firmware only, 1412 for facelift, 1007 - preFL
 
fw update to latest (1412) + 20EUR (required for your cluster, if you'll buy 3+ add-ons - this option for free)
 
***************************************************

 

For å legge inn denne firmwaren så trenger du først en modifisert Elm327 USB-kabel (som kan bytte mellom to buss-hastigheter) som du kobler til OBD2-porten på bilen.
 
En slik kabel f.eks:
 
Deretter kan du sende email til Alex: murphy@yandex.ru
 
***************************************************
 
Noen linker:
 
Engelsk forumtråd hvor Alex (Motral) legger inn info om endringer (obs: 93 sider lang):
Convers+ firmware modifications: new functions
 
Alex sin blogg på russisk (bruk Google translate):
 
Tysk:
 
Edited by Deepdiver100
Link to comment
Share on other sites

- Kjøletemperatur (grafisk),

- I tillegg slår ikke radioen seg av når jeg slår av tenninga, men venter til jeg åpner døra.

 

Er orginalt fra ford.

 

Ahh, da kom dette med nyere versjon av firmware som er tilgjengelig for nyere Mondeoer enn min. Min Mondeo 2010/2011 hadde v. 1217 og Ford-verksted kunne ikke oppgradere denne til noe nyere på min bil, så jeg hadde ikke kjøletemperatur eller radioslukking ved døråpning. Alex sin SW legger inn Ford sin siste Convers-versjon (1412) før hans ekstramodifikasjoner legges på.

Link to comment
Share on other sites

Ganske dyrt ja for egentlig lite i,tillegg til siste oppdateringen fra Ford. Men den varmeindikatoren er vel elektrisk varmer? Fikk beskjed at webasto ikke kunne vises

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Ganske dyrt ja for egentlig lite i,tillegg til siste oppdateringen fra Ford. Men den varmeindikatoren er vel elektrisk varmer? Fikk beskjed at webasto ikke kunne vises

 

For Facelift-versjon er denne modulen tilgjengelig: - Webasto indication in additional heater mode (while driving) +20EUR

 

Direkte billig er det ikke, men det er jo ikke akkurat mye du får gjort for en tusenlapp på et Ford-verksted heller. Jeg har tenkt å ha bilen i en del år, så jeg synes det var en spiselig pris for å få oppgradert til siste versjon uten å måtte innom Ford (som også muligens ville sagt at oppgraderingen ikke er tilgjengelig for min bil), og også få en del tilleggsfunksjonalitet. Kabelen er kjekk å ha uansett for å kunne lese ut/nulle feilkoder og ta ut motordata etc via f.eks. FORScan, ELMConfig o.l.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært praktisk å ha webasto visningen ja, men de andre tingene er bare dill. Må vel ha grunnpakka pluss webasto, blir da €100, noe voldsomt. Nyeste versjon med grafisk temp måler og radio slås av ved åpning av dører har jeg hatt ett år og betalte null.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...