Jump to content

FORScan


teddy

Recommended Posts

noen med erfaring med dette programerings verktøy. skal legge til bluetooth modul ( har bytta modul da jeg ikke ha med usb).

samt legge til cruce kontrol etter rattbytte( orginalt uten CC )

blir veldig taknemmelig for svar...

mvh B.Henriksen

Link to comment
Share on other sites

1) Bluetooth modul med USB-støtte

 

I de forumtrådene på talkford etc som jeg har lest igjennom om ettermontering av USB så har jeg ikke sett ene eneste referanse til at en SW konfigurerings-endring er nødvendig for å få USB til å virke etter å ha byttet til nyere Bluetooth-modul.

 

Etter at USB er på plass, så er det mulighet for å oppgradere Bluetooth/USB firmware:

 

Ford Audio Bluetooth / USB firmware update - November 2012 release - How to update


 

 


2) Cruise-control etter rattbytte

 

Det jeg har sett at andre har brukt for å gjøre config-endringer for dette er ELMConfig sw (gratis). Jeg har fått versjon ELMConfig_v0.2.13b til å virke greit mot min Mondeo (husk å velge Mondeo i Connection drop-down boks)

 

Noen linker:

 










Link to comment
Share on other sites

 

1) Bluetooth modul med USB-støtte
 
I de forumtrådene på talkford etc som jeg har lest igjennom om ettermontering av USB så har jeg ikke sett ene eneste referanse til at en SW konfigurerings-endring er nødvendig for å få USB til å virke etter å ha byttet til nyere Bluetooth-modul.
 
Etter at USB er på plass, så er det mulighet for å oppgradere Bluetooth/USB firmware:
 
Ford Audio Bluetooth / USB firmware update - November 2012 release - How to update
 
 
2) Cruise-control etter rattbytte
 
Det jeg har sett at andre har brukt for å gjøre config-endringer for dette er ELMConfig sw (gratis). Jeg har fått versjon ELMConfig_v0.2.13b til å virke greit mot min Mondeo (husk å velge Mondeo i Connection drop-down boks)
 
Noen linker:
 

 

hei. tusen takk formeget god hjelp. har nå oppdatert Bluetooth modul men da jeg testa med mobil / spottify via usb spiller den ikke via usb ingang.

USB er no blitt uthevet i skrift men IPOD er fortsatt grå . noe jeg har gjort feil eller

Link to comment
Share on other sites

Virker det med spotify streamet over bluetooth da?

Eller har du prøvd med en USB minnepenn med sanger på?

 

Ipod må vel ha spesial kabel mener jeg å huske.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-1529487-3GS-4-4S-iPhone-iPod-USB-Aux-Cable-black-/131811227119?hash=item1eb08fb5ef:g:CvQAAOSwEK9T4QET

Edited by Mondeo Power
Link to comment
Share on other sites

 

Hvis du legger inn oppgraderingen jeg nevnte ovenfor, så tror jeg du slipper det. Fra release notes:

 

- Supports the original Apple USB cable

Link to comment
Share on other sites

Virker det med spotify streamet over bluetooth da?

Eller har du prøvd med en USB minnepenn med sanger på?

 

Ipod må vel ha spesial kabel mener jeg å huske.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-1529487-3GS-4-4S-iPhone-iPod-USB-Aux-Cable-black-/131811227119?hash=item1eb08fb5ef:g:CvQAAOSwEK9T4QET

spiller spottify over bluetooth.  men regner med usb funksjonen må aktiveres først... må bare finne den prog kabelen jeg la en lur plass så den ikke skulle bli borte.....

Link to comment
Share on other sites

Har 13 modell. Spiller ikke Spotify gjennom USB den heller. Kun streaming via Bluetooth eller aux. Kan lade og bruke usb minnepenn.

hmm. hele poenget med å bytte Bluetooth box var å få USB ingang i bilen for å koble opp Dension dab adapter integrert.  har du kobla opp dab adapter på din mr Power...?...

Link to comment
Share on other sites

 

1) Bluetooth modul med USB-støtte
 
I de forumtrådene på talkford etc som jeg har lest igjennom om ettermontering av USB så har jeg ikke sett ene eneste referanse til at en SW konfigurerings-endring er nødvendig for å få USB til å virke etter å ha byttet til nyere Bluetooth-modul.
 
Etter at USB er på plass, så er det mulighet for å oppgradere Bluetooth/USB firmware:
 
Ford Audio Bluetooth / USB firmware update - November 2012 release - How to update
 
 
2) Cruise-control etter rattbytte
 
Det jeg har sett at andre har brukt for å gjøre config-endringer for dette er ELMConfig sw (gratis). Jeg har fått versjon ELMConfig_v0.2.13b til å virke greit mot min Mondeo (husk å velge Mondeo i Connection drop-down boks)
 
Noen linker:
 

 

har nå ei grei samling ubrukbare programeringskabler... vurderer nå elmconfig. er det en spessiel kabel med cd jeg bør velge, regner med ebay har denne...

Link to comment
Share on other sites

har nå ei grei samling ubrukbare programeringskabler... vurderer nå elmconfig. er det en spessiel kabel med cd jeg bør velge, regner med ebay har denne...

 

Har du kjøpt ELM327 USB-kabel som har bryter på seg (for å kunne bytte mellom to hastigheter)?

 

Jeg har kjøpt herfra, den fungerer for meg, både med Forscan og ELMConfig: http://www.spanglefish.com/tunnelratelectronics/index.asp?pageid=516992

 

Mener på at det var driverne i CP210x_Windows_Drivers.zip jeg installerte for å få aktivert kabelen. Jeg lastet ned fra http://www.silabs.com/products/development-tools/software/usb-to-uart-bridge-vcp-drivers (Download VCP (5.3 MB) (Default))

 

Verifiser at du får kommunisert via Forscan før du prøver ELMConfig.

 

ELMConfig laster du ned fra Internett. Versjon ELMConfig_v0.2.13b virker stabilt for meg.

Edited by Deepdiver100
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...