Jump to content

Escort Cosworth


William Iversen

Recommended Posts

hallois,

 

dette er en kjøpstråd, men med noen spørsmål attåt :)

 

Ser etter en pen (helst original) escort cosworth.

Dette har vært drømmebilen i MANGE år og vil liksom ikke gi slipp, så nå må jeg finne en.

Men før jeg hastekjøper noe som blir et mareritt, er det noen typer (årsmod, motorkoder etc) jeg bør styre unna?

 

farge på bilen er ikke så relevant da jeg liker de i alle fargene de er levert :)

senk og andre felger er ok så lenge det er godkjent eller org følger med for evnt visning.

trim og andre oppgraderinger er også ok så lenge der er gjort skikkelig, ikke bare slengt på en Torshov eksos med et åpen luftfilter festet med patentbånd.

 

takk for innspill

 

William

 

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig!

 

Det er vel i hovedsak to typer Escort Cosworth, stor turbo og liten turbo.

Stor turbo var de 2500 første og de neste ca 5000 var liten turbo.

Det er mye snakk om motorsport modeller og alt slikt, men det er nok litt så som så, jeg har en LUX uten takluke og vinduer som kan åpnes, så det virker litt som det er forskjellige modeller på forskjellige markeder.

Stor turbo kan trimmes lettere, liten turbo er bedre å kjøre (etter hva jeg har forstått). Jeg hadde funnet en stor turbo, egentlig bare pga topplokket som er det klassiske cosworth lokket.

Mekanisk så går det meste å fikse ganske så greit, det er 30 år gammle biler som hadde ganske mye effekt for den tia så det er somregel litt å pusle med.

 

når jeg lette etter min så var det to ting som var viktigs, det var at det ikke var rust og at den fortsatt var i orginal fargen. Så var det en ekstra bonus for min del at det ikke var takluke og at det var stoff interiør, men det er det forskjellig smak på folk.

 

De begynner å dra seg til i pris, så skal du ha deg bildrømmen så er det bare å slå til nå. 

fine eksemplarer begynner vel ett stykke over 200 og går så langt du kan fantasere.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Fornuftig!

 

Det er vel i hovedsak to typer Escort Cosworth, stor turbo og liten turbo.

Stor turbo var de 2500 første og de neste ca 5000 var liten turbo.

Det er mye snakk om motorsport modeller og alt slikt, men det er nok litt så som så, jeg har en LUX uten takluke og vinduer som kan åpnes, så det virker litt som det er forskjellige modeller på forskjellige markeder.

Stor turbo kan trimmes lettere, liten turbo er bedre å kjøre (etter hva jeg har forstått). Jeg hadde funnet en stor turbo, egentlig bare pga topplokket som er det klassiske cosworth lokket.

Mekanisk så går det meste å fikse ganske så greit, det er 30 år gammle biler som hadde ganske mye effekt for den tia så det er somregel litt å pusle med.

 

når jeg lette etter min så var det to ting som var viktigs, det var at det ikke var rust og at den fortsatt var i orginal fargen. Så var det en ekstra bonus for min del at det ikke var takluke og at det var stoff interiør, men det er det forskjellig smak på folk.

 

De begynner å dra seg til i pris, så skal du ha deg bildrømmen så er det bare å slå til nå. 

fine eksemplarer begynner vel ett stykke over 200 og går så langt du kan fantasere.

 

 

Du är helt fel ute på Antal Big Turbo vs small. Big turbo tillverkades 92-94 ca 5000 och sent 94-96 strax över 2000 Small turbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...