Jump to content

Ford focus mk2 bremser henger


thotet

Recommended Posts

Oppdaget idag at bremsekaliper høyre foran henger så skive blir glovarm, sjekket caliper og glidebolter alt var greit, så er det mulig at det er stempelet i caliperen som sitter?

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tuszi tenkte nok på bak. Enten stempel som henger, eller bremseslange, med innvendig skade, som blokkerer på retur

Hvordan utelukker jeg slange eller caliper? Var noe bedre idag, henger innpå, men ikke fullt å mye. Blir ikke like varm, men merkbart varmere enn andre siden.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Løys caliper og pump stempelet, så langt ut som det går uten at det kommer ut, så bruker du en stor vannpumpe tang eller rørtang, og klemmer det inn igjen, visst det går veldig tregt og blir kommer når du åpner lufteskrua, så er det mest sannsynlig slangen. Går det like tregt med lufteskrua åpen, så er det stempel

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Løys caliper og pump stempelet, så langt ut som det går uten at det kommer ut, så bruker du en stor vannpumpe tang eller rørtang, og klemmer det inn igjen, visst det går veldig tregt og blir kommer når du åpner lufteskrua, så er det mest sannsynlig slangen. Går det like tregt med lufteskrua åpen, så er det stempel

Ut ifra din forklaring så er caliperen treg, testet på begge sider, var betydelig tregere. Er ikke så ille nå, men kommer og går litt. Ny er bestilt.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...