Jump to content

06 Focus 1.8 TDCI - Får ikke åpnet dører


ksigurdslid

Recommended Posts

Jeg får ikke opp noen av dørene på min 06 Focus 1.8 TDCI. Jeg har forsøkt og ladet opp bilens batteri og byttet batteriet i bilens nøkkel. Ingenting skjer. Jeg får heller ikke puttet nøkkelen i bilens dør, får den bare noen cm inn så stopper det.

 

Bilen har stått noen mnd uten og bli brukt men har aldri hatt problemer med dette tidligere. Noen som har vært borti noe lignende? Må jeg ringe veihjelp og få den dirket opp?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke opp noen av dørene på min 06 Focus 1.8 TDCI. Jeg har forsøkt og ladet opp bilens batteri og byttet batteriet i bilens nøkkel. Ingenting skjer. Jeg får heller ikke puttet nøkkelen i bilens dør, får den bare noen cm inn så stopper det.

 

Bilen har stått noen mnd uten og bli brukt men har aldri hatt problemer med dette tidligere. Noen som har vært borti noe lignende? Må jeg ringe veihjelp og få den dirket opp?

Det samme har skjedd med min et par ganger etter å ha stått lenge uten bruk. Den fjenstyrte betjeningen slutter å fungere. Men det er bare å låse opp med nøkkelen, putte nøkkelen i tenningslåsen, vri fort tenningen av og på 4-5 ganger og så trykke inn låse opp knappen på fjernkontrollen (når tenningen er på).

 

Men du har problemer med dørlåsen - går ut i fra at den bare har satt seg litt - bruk låsespray/olje og lirk i vei til du får inn nøkkelen og får låst opp. Bilbatteriet må selvsagt også være ok.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...