Jump to content

Mekanisk vs hyd. Kam profil


rapid

Recommended Posts

Ka som gjer att ein kamaksel profil skal ha mekaniske løftere?

Går det å bruke feks. B16+ mekanisk profil kam med hydrauliske Løftere.?

 

 

 

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ka som gjer att ein kamaksel profil skal ha mekaniske løftere?

Går det å bruke feks. B16+ mekanisk profil kam med hydrauliske Løftere.?

En kamprofil designet for mekaniske løftere har lange, slakke ramper som leder opp til flanken hvor ting virkelig begynner å flytte på seg. 

 

BD er en forkortelse for BeltDriven som er Cosworth spesial da de var tidlig ute med dette som ett alternativ til kamkjede. BD16+ profilen er kommet i ettertid og jeg er usikker på om dette er en ekte Cosworth profil. 

 

BD16+ for mekaniske löftere höres uansett meget tvilsomt ut og hydrauliske löftere på en mekanisk profil vil åpne ventilene meget tidlig og lukke dem svärt sent. Du kan lett luske deg opp i 300 - 310 graders durasjon som er en elendig løsning.  

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er slik at dersom man har mekaniske löftere så kan man slipe om en kam til en mild originalprofil fra en eller annen motor og bruke dette. 

 

Hvis du bare har tilgang til hydrauliske løftere og bygger en mild turbomotor, da bør du høre om KM cams kan slipe om kammen din til en mild hydraulisk profil. 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...