Jump to content

Dårlig kjøling Ford S max


raggen

Recommended Posts

Hei!

 

Er det flere som har erfaring med at det er dårlig kjøling i Ford s max.

Har tidligere vært og bytta noe deler på klimanalegg på ford merkeverksted, de etterfylte og gass. når jeg fikk bilen igjen så følte jeg at den ikke kjølte som den skulle(var dårlig før dette og det skal sies) så var inne og snakka med de og var med ut og målte temperatur på det som kom ut og den var innenfor spsifikasjonene de godkjente(husker ikke tempen) den kjøler godt men på en normal varm dag så må klimanalegget kjøres på LO og nesten full guffe for at det skal kjøle i resten av bilen.

Er første gang jeg har vært borte i noe så ekstremt. Har en VW touran også og der kan jeg fint ha den på 21 grader og auto og bilen har en fin temp. og Ford s maxen er jo litt større men SÅ mye større er den ikke. 

er det noen som har erfaringer med dette??

Link to comment
Share on other sites

Har selv S-max uten det problemet. Jobber også med de bilene og enten kjøler de bra eller så kjøler de ikke.

Vanlige feil er hull på AC radiator eller ledningsbrudd til radiatorvifte (den tynne ledningen). Om den ikke går så kjøler heller ikke AC.

 

På de første S-max var det også noe software problemer på modulen til klimastyringen, kom ny software.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme problemet på en 2012 modell. Må kjøre på full guffe når det blir en varm sommerdag. Skal ta det med verkstedet nå, har fortsatt garanti. På min 2005 Citroen c5 er det kald bil med en gang, stor forskjell.

 

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

takker for svar. er det jeg synes er så rart at den kjøler på kaldt men liksom ikke klarer og kjøle ned kupeen slik som jeg er vant med fra andre biler. Men Mondeo power,,hva mener du jeg burde kikke etter... AC kjøler men føler ikke den kjøler nok for og si det slik at kupeen blir sval og komfortabel?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...