Jump to content

Girolje til manuell girkasse, focus 1,6 2000 mod


Kathrine

Recommended Posts

Hei, har noen nifse skranglete lyder når jeg kjører, hører di best i 2-3-4 gir mener jeg. Blir borte når jeg trør inn klutchen... i den forbindelse kom jeg på at jeg for noen år siden fikk beskjed om at det kunne vært mer girolje på den. Så spørs det da hvilken olje som skal til, om lydene kommer derifra. Har liggende olje til automat kasse siden jeg nettopp har fylt etter i servotanken.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Best å kontakte Ford eller kikke i boka om hvilken olje som skal i. Bruk reg nr og sjekk f.eks hos Mekonomen. Tøm og fyll opp med riktig mengde som å pleier å stå i boka eller bare spør Ford. Kan være at diverse lager osv kan ha tatt skade over tid viss det har vært lenge lite olje og er fortsatt lite olje. Hadde det bare vært i nøytral med clutchen ute, kunne det vært utløserlageret. 

Edited by Kjellsen 2.0L
  • Like 1

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Takk, skal prøve å se i den, har bare tyske bøker til den på min bil er det ikke tappeplugg, bare for å fylle på. Fikk delvis byttet girolje for noen år siden da en kompis hjalp meg med å bytte drivaksling. Håper han overlever morgendagen, jeg trenger den til og fra jobb.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...