Jump to content

Demontere sveiset bur for og montere i nytt karosseri


HansenRS

Recommended Posts

Noen som har litt tips på hvordan man burde demontere et helsveiset bur fra en bil som jeg skal ha over i min bil ?

 

Er sikkert mange måter men vil jo ikke gjøre buret svakere, bilen skal uansett herjes på bane der det ikke er noe krav så det gjør sikkert det litt enklere. Er det å kappe på midten og bruke et rør i større dimensjon over med gjennomgående bolter eller bruke mindre rør innvendig så sveise på nytt ? Har litt bilder men litt usikker på hvor man kan laste opp for tiden da photobucket er blitt vanskelig.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Greieste er vel å kappe der det er sveisa fra før. Burde kunne gå å få ut buret i to deler, men kommer jo an på hvor omfattende buret ditt er. Dørstrevere må jo kappes av først. Så trenger du vel egentlig bare kappe framoversteverne ved hovedbøyla. Hvis du måler opp ca 8cm i fra hovedbøyla og fram på framoverstreveren og kapper der. Så kan du bruke skjøtehylse og skru buret sammen igjen når du har fått det inn i bilen. Henta fra Bilsportboka: ”Løs” demonterbar forbindelse (se tegning 253-31 og 253-32) på langsgående bøyle skal monteres tilnærmet inntil hovedbøylen. Dog tillates en maks avstand på 50mm mellom hovedbøyle og demonterbar forbindelse. Den demonterbare forbindelsen skal være min. 144mm og maks. 200mm.

 

Bruk 2 stk 10mm bolter eller 4 stk 8mm bolter med låsemutter.

Da får du det etter boka og er ikke noe mer jobb.

 

Pedersen Racing selger hylser som passer utenpå 40mm rør.

Edited by sierraracing
  • Like 1

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...