Jump to content

Meninger om automat girkasse Fiesta?


Et menneske

Recommended Posts

Hallo

 

Har lest litt på engelske nettsider at det er mange som klager over automat girkassa på fiesta. Men vet ikke om dette gjelder gamle fiestaer eller om det fortsatt er et problem?

 

Noen som kan svare på dette. Om det ofte er trøbbel med automat girkassene på f.eks. en fiesta 2015 model.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nei. Ikke hatt noen med problemer. (jobber med disse bilene)

Var en kampanje på de tidligere med noe software osv.. men har ikke hatt noen med feil.

Har en Fiesta 2004 m  automat den har stoppet både gir og motor da var det girveksler ble skiftet, for 3 dager siden gjorde den det på nytt skrudde av plate med girveksleran på smurte opp girveksler  og monterte igjen starta med det samma kjørt 20 meter da kobla girbokse ut fikk ikke start igjen begge motore virker sjekka det med strøm    Årsak ?

Link to comment
Share on other sites

Har en Fiesta 2004 m  automat den har stoppet både gir og motor da var det girveksler ble skiftet, for 3 dager siden gjorde den det på nytt skrudde av plate med girveksleran på smurte opp girveksler  og monterte igjen starta med det samma kjørt 20 meter da kobla girbokse ut fikk ikke start igjen begge motore virker sjekka det med strøm    Årsak ?

Hadde en flink mekanikker som fant årsaken det var girstanga under der er det en magnet og ei printplate  magneten under stanga var slitt

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har en teori hvorfor bilen ikke starter har nye girveksler og printplate  det er ett ikon i dasjbordet av ett hengelås og det andre klarer jeg ikke og tyde spurte på Ford om jeg måtte kode om nei svarte dem kan det være startsperre og hvordan går jeg fram  ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
På 15.9.2019 den 17.22, skrev CABOT:

Hadde en flink mekanikker som fant årsaken det var girstanga under der er det en magnet og ei printplate  magneten under stanga var slitt

hvor fikk du tak i deler?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...