Jump to content

bremser rst

Recommended Posts

Guest c.worth
Posted

hvordan bremser er det bake på en orginal rs??skiver eller trommel??er kåmmet en rst her jeg bor å det var trommel bremse bak..syns det var veldig rart..står rs turbo i vognkortet..

Guest c.worth
Posted

hmm..verka litt rart..men mentegte i forhåld til 205gti 1,9 som er en minder bil med minder motor ,den har skivebremser bak..1,6 gti har trommel,men vist du skal ha 1,9 motor i en 1,6 får du den ikke godkjent vist det ikker er skiver bak..jaja..så lerte jeg noe i dag å..:) takker

Guest c.worth
Posted

har ikke sakt at jeg misliker det..sa bare at det var rart..trodde skivebremser var mere effektive:)

Posted

Bakbremsene på RST fungerer helt ok og jeg snakker av erfaring. Med standard bremser bak, Maxtorq skiver og Black Max klosser foran klarte den helt fint flere fullgass nedbremsinger fra 100km/t.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

S1 har samme bremsene som XR3i, 240mm skiver foran, 8" tromler bak.

S2 har 260mm skiver foran og 9" tromler bak

Min gamle RST hadde feil bremser foran, trolig etter en skade. Den hadde 240mm skiver og 9" tromler. Den var tung å holde igjen før bremsene var varme og kunne finne på å blokkere bak først. Jeg oppdaga ikke at det var feil bremser foran før jeg skulle sette på nye X-drilled/grooved skiver. Men jeg var heldig og fikk tak i brukte calippre. Da ble i alle fall bremsene vanvittig mye bedre.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice