Jump to content

Får ikke åpnet panser? Mondeo mk4


borninsin

Recommended Posts

Hei. Nå har jeg endelig fikset bilen og mangler jeg fikk på eu kontroll, så skulle jeg åpne panser for å sette inn en pære, men får ikke åpnet panser for nå er hendelen man åpner panseret med uten like mye motstand som tidligere og vil ikke ta slik at panser åpner seg. Hører en klikke lyd inni låsen men panseret er låst. Er dette en stor greie? Typisk altså!

 

Takker meget for svar

Link to comment
Share on other sites

Du kan åpne panseret fra undersiden, du må demontere intercooler først hvis du har turbo-motor.

 

Info her:



 

 

Mondeo snapped bonet release cable part 1


Mondeo snapped bonet release cable part 2


 

 

Jäg har tenkt å bytte til rustfri wire før den gamle går av, har kjøpt denna wiren:

 

Ford Mondeo mk4 2007+ broken snapped Bonnet Release cable FIX - EASY DIY FITTING




 

Wire passer S-max and Galaxy også. Fra ebay-linken:

 

"high quality stainless steel bonnet release cable fix for the Ford Mondeo Mk4, S-max and Galaxy. The standard Ford part is made from galvanised steel which rusts and snaps very quicky (reports of failure in just a few years old and few 10's of thousands of miles is not uncommon!). This stainless steel cable will not rust and snap! Replacing the broken cable with the standard Ford part takes several hours and requires a lot of parts to be removed (Ford charge around £200) - this fix only require 2 plastic screws and 2 bolts to be removed. You could change the release cable in just 15 minutes."

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...