Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som vet om det er elektrisk styrt disse spjellene til varmeapparatet. Det skjer ikke noe når jeg endrer på hvor luften skal komme ut.

Det blåser kun på frontruta og ut på sidevinduene for å få klar sikt til speilene.

Lurte på om det er feil på bryteren, et rele som er defekt eller noe annet.

På forhånd tak for svar.

Posted

Takker for svar :-)

Vet du om det er noen kjente plasser det pleier være lekkasje på systemet.......før jeg demonterer halve dashbordet ??

På forhånd takker for tips !!

Posted

Ja, de er jo 20år gamle disse bilene. Fant en annen tråd hvor det står at om det er lekkasje eller slange hoppet av. Så går automatisk all luft kun til frontruta.

Kan være slange i motor eller lekkasje i selve bryteren. Dumt at jeg ikke tok ut bryteren fra Mondeoen som gikk til hoggeren i forrige uke. Kanskje den står der ennå :-)

Takker for tips så langt.

• Like 1
Posted

Hei igjen !

Slangen sitter bra i motorrommet og jeg kjenner at det er sug i slangen der den kommer inn gjennom torpedoveggen i ei kopling. Kjente på vakumklokka som sitter rett med rattstammen, men her var det intet sug. Da er det vel mest sannsynlig at feilen ligger i bryteren ? Slangene går vel fra bryteren og ned til vakumklokkene etter det jeg kunne se ? Er vel heller ikke så ofte disse vakumklokkene ryker ?

På forhånd takk for alle tips og hjelp. Kanskje jeg kan gå en vinter i møte med varme på føttene også,he,he......