Guest Posted February 22, 2021 Posted February 22, 2021 (edited) Har periodevis hyling fra ei reim og tenkte derfor å få den bytta ut før den event. ryker. Tenkte først viftereim, men det nærmeste jeg kommer er drivreim, så antar det er det jeg selv mener: https://www.skruvat.no/Drivreim-P319834.aspx Må vel være den som lager ulyden? Siden registerreima, så vidt jeg vet, har tenner... Ulyden kommer i hvert fall klart fra ei reim. Spørsmål: Noen som vet hvor mye tid et verksted normalt bruker på å få bytta denne? Er på en Transit Connect 2007mod. Edited February 22, 2021 by Guest
grcossie Posted February 22, 2021 Posted February 22, 2021 15-20min spå har en bytta den, ikke noe hokus pokus der
Guest Posted February 22, 2021 Posted February 22, 2021 Takker for svar. Høres bra ut. Var akkurat innom et merkeverksted for å høre. Svaret var at "den tar det ikke mange timene å bytte". Blei egentlig litt skeptisk, siden jeg antok det tidsmessig skulle bli nærmere det du skriver...
grcossie Posted February 22, 2021 Posted February 22, 2021 Visst de bruker timer for å skifte den, så hadde jeg reist en anna plass, jeg jobber på Ford selv. Ingen problem å skifte den selv, visst du skrur litt
Guest Posted February 23, 2021 Posted February 23, 2021 Tror jeg satser på sistnevnte. Skrur endel selv, men har aldrig bytta den type reim tidl. Trenger man noe spesialverktøy til dette? F.eks for å få riktig spenn/belastning på reima?
grcossie Posted February 23, 2021 Posted February 23, 2021 Neida, er fjærbelastet strammer, så spennet ordner seg selv
Recommended Posts