Jump to content

2006 focus 1.6 tdci som stoppet plutselig under kjøring.


Gnuen

Recommended Posts

Noen som har vært borti at bilen bare stopper under kjøring? Får ikke startet igjen, ingen varsler eller feilkoder. Fikk tips om crankshaft sensor, byttet den, ingen hjelp. Kjørte gjennom ett par vanndammer like før bilen døde. Starter går som vanlig, ingen ulyder men jeg synes kompresjonslyden er annerledes?  Noen som har peil? Kan det være tett dieselfilter? Eller må noe resettes etter bytte av crankshaft sensor?

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

Opplevde akkurat det samme med min 08 mod med 140 k km. Gjorde en diagnose og fikk opp krets i egr. Jeg tok av pluggen på egr, og kjørte et par dager for å se om det kom tilbake. Fikk så lys i dashbord, men bilen gikk som normalt kanskje tom. bedre.

Deretter tok jeg av det svarte lokket på egr ventilen med 4 torx og sjekket om kretsen inni der var full av irr/korrosjon. Så renset jeg den og evt. loddet det sammen igjen. Samtidig blendet jeg egr ventilen. Plugget i pluggen igjen og tut å kjør😊👍

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Mskrinde said:

Opplevde akkurat det samme med min 08 mod med 140 k km. Gjorde en diagnose og fikk opp krets i egr. Jeg tok av pluggen på egr, og kjørte et par dager for å se om det kom tilbake. Fikk så lys i dashbord, men bilen gikk som normalt kanskje tom. bedre.

Deretter tok jeg av det svarte lokket på egr ventilen med 4 torx og sjekket om kretsen inni der var full av irr/korrosjon. Så renset jeg den og evt. loddet det sammen igjen. Samtidig blendet jeg egr ventilen. Plugget i pluggen igjen og tut å kjør😊👍

Egr er fjernet for flere år siden uten noe problemer i ettertid men jeg skal sjekke kontakt og evt krets :-) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...