OleJa Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 (edited) Hei alle Har en -13 modell mondeo 1,6 diesel hvor ac sluttet å virke i høst. Ved nærmere kontroll nå ser vi at magnetinnslaget på kompressor er borte. Ser ut til at dette har vært festet med en skrue i midten som antakelig har skrudd seg ut. Ingen deler å finne i bunnplata under motor. Er dette en del man kan skaffe løs? Og hvordan finner jeg riktig type til min kompressor? Takknemlig for all hjelp Ole Edited November 29, 2023 by OleJa Mer info i overskrift
grcossie Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Har skiftet en del av de, her må du pusse rein annleggsflata og montere ny ytre clutch hjul, må og shimses så den får rett avstand. Evt kan dy bytte hele cluthen, da må du ut med kompressor for å få den av.
OleJa Posted November 29, 2023 Author Posted November 29, 2023 7 minutter siden, skrev grcossie: Har skiftet en del av de, her må du pusse rein annleggsflata og montere ny ytre clutch hjul, må og shimses så den får rett avstand. Evt kan dy bytte hele cluthen, da må du ut med kompressor for å få den av. Ok. Vet du hvor jeg kan få tak i noe som passer?
grcossie Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 På 29.11.2023 den 20.45, skrev OleJa: Ok. Vet du hvor jeg kan få tak i noe som passer? Mulig du får hos autodoc, autodeler osv, vi bruker org Ford på jobb
Recommended Posts