Guest 2wd sedan Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Har nettop hatt toppen inne til overhaling,kostet 6000,-Problemet er at nå ryker det vær gang jeg gir gass etterjeg har bremset på giret. Den bruker en del olje ca 1 liter i uka.Går det å bytte tettninger uten å ta av toppen?
Guest Larsern Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 [offtopic]Hvis du nettopp har hatt den til overhaling så burde vel de som har gjort jobben fått titte på den, eller? Jeg hadde iallefall ikke godtatt dette. 6k var ikke akkurat billig heller da. Bør få en topp som er i orden til den prisen. [\offtopic] Ventiltetninger kan byttes uten å ta av toppen, men du må ha tilgang til trykkluft og spesialtang for å få byttet de.
WingDude Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Turboen og stempel/ringer er selvsagt bra ? Toppen skal jo være strøken, hvem har uført jobben da ?
Guest 2wd sedan Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Det var sylinderservice som overhalte den men de sier atde ikke har gjort noe galt Det er ny turbo , skal ta en sylinderlekasje test på denfør jeg går videre med saken.Er bare litt rart at det ikke var noe blårøyk før , byttet også 7 ventiler når den var oppe.De jeg har pratet med sier at det ikke er stempler/ringer når det bare ryker ved vacum.Sån er det når man ikke har så veldig peiling selv,men jeg lærer
WingDude Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Høres rart ut, du har ikke rota med veivhus-ventilasjonen ellerno da ?Står det spesifisert på regninga di at tetningene er skifta da ? for det skal de være på en slik jobb.
Guest 2wd sedan Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Det står på regninga.Har montert ventilasjon fra begge sider av blokka+toppdeksel.
WingDude Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Det var ikke nødvendig sa de <{POST_SNAPBACK}>Der tror jeg nok problemet er da i så fall, er normalt at disse slites på en cosworth, og på en slik jobb til en slik sum er det utrolig at det ikke er gjort
Guest 2wd sedan Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 ja ja bare å begynne å skru igjen da Gøy med ford,har noe å bruke penga på
WingDude Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Ville reklamert på det der var jeg deg, slikt skal ikke gå an, men du burde ta en sylinder-lekkasje test først også da.
Guest Larsern Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Hvorfor ble ventilene byttet? Hadde de hilset på stempler?I så fall må styringer byttes. REKLAMEEEEEEEER!
rscosworth Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 helt enig der. reklamer så det ryker av det... EBB i stavanger fortalte meg at styringer på ex siden nesten var å regne som en svakhet på toppa våre og at alle som hadde vært bruka en stund (les ikke rørt sia long long time ago) hadde garantert slitne styringer og flere havari hadde skjedd pga deler av styringer som faktisk knakk av og ramla inn i motor...
Guest Larsern Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Ja, det var nok ikke uten grunn at de forsterket ventilstyringene på YBP-motoren ( t25 escort) Flaks at jeg har slik motor..
Guest 2wd sedan Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Var nok noen ventiler som har hatt en date med stemplene Får håpe det holder til etter 5-6 august.Skal ta lekasjetest i morgen så da får vi se Skal på fordtreffet uansett
WingDude Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Var nok noen ventiler som har hatt en date med stemplene <{POST_SNAPBACK}>Oj, slikt skjer når man timer opp 1 tann galt, du er ikke den første, og helt sikkert ikke den siste. Du burde i hvertfall ikke kjøre med det
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now