Jump to content

VENTILTETTNINGER


Recommended Posts

Guest 2wd sedan
Posted

Har nettop hatt toppen inne til overhaling,kostet 6000,-

Problemet er at nå ryker det vær gang jeg gir gass etter

jeg har bremset på giret. :angry:

Den bruker en del olje ca 1 liter i uka.

Går det å bytte tettninger uten å ta av toppen? :unsure:

Guest Larsern
Posted

[offtopic]

Hvis du nettopp har hatt den til overhaling så burde vel de som har gjort jobben fått titte på den, eller?

 

Jeg hadde iallefall ikke godtatt dette. 6k var ikke akkurat billig heller da. Bør få en topp som er i orden til den prisen. [\offtopic]

 

Ventiltetninger kan byttes uten å ta av toppen, men du må ha tilgang til trykkluft og spesialtang for å få byttet de.

Guest 2wd sedan
Posted

Det var sylinderservice som overhalte den men de sier at

de ikke har gjort noe galt :(

Det er ny turbo , skal ta en sylinderlekasje test på den

før jeg går videre med saken.

Er bare litt rart at det ikke var noe blårøyk før , byttet også 7 ventiler når den var oppe.De jeg har pratet med sier at det ikke er stempler/ringer når det bare ryker ved vacum.

Sån er det når man ikke har så veldig peiling selv,men jeg lærer :D

Posted

Høres rart ut, du har ikke rota med veivhus-ventilasjonen ellerno da ?

Står det spesifisert på regninga di at tetningene er skifta da ? for det skal de være på en slik jobb.

Guest 2wd sedan
Posted

Det står på regninga.Har montert ventilasjon fra begge sider av blokka

+toppdeksel.

Guest Larsern
Posted

Byttet styringer også?

Guest 2wd sedan
Posted

Det var ikke nødvendig sa de :huh:

Guest 2wd sedan
Posted

ja ja bare å begynne å skru igjen da <_<

Gøy med ford,har noe å bruke penga på ;)

Guest Larsern
Posted

Hvorfor ble ventilene byttet? Hadde de hilset på stempler?

I så fall må styringer byttes.

 

REKLAMEEEEEEEER! :ph34r:

Posted

helt enig der. reklamer så det ryker av det...

 

EBB i stavanger fortalte meg at styringer på ex siden nesten var å regne som en svakhet på toppa våre og at alle som hadde vært bruka en stund (les ikke rørt sia long long time ago) hadde garantert slitne styringer og flere havari hadde skjedd pga deler av styringer som faktisk knakk av og ramla inn i motor...

Guest Larsern
Posted

Ja, det var nok ikke uten grunn at de forsterket ventilstyringene på YBP-motoren ( t25 escort)

 

Flaks at jeg har slik motor.. B)

Guest 2wd sedan
Posted

Var nok noen ventiler som har hatt en date med stemplene :D

Får håpe det holder til etter 5-6 august.

Skal ta lekasjetest i morgen så da får vi se <_<

Skal på fordtreffet uansett :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...