Jump to content

Recommended Posts

Posted

vel...2.8i motoren i Capri'en min trenger en del deler...bla nye dyser og litt annet...det vil komme på nærmere 3000,- for den prisen kan jeg få en god 2.9i motor

 

så hva bør jeg gjøre...kjøpe nye dyser og krysse fingrene eller få tak i en 2.9i motor å putte i?

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Guest TurboPower
Posted

det blir vel en sterk vurderings sak,

 

får du tak i komplett 2.9 for 3 laken så må du nok helst overhale den. Men for all del. 2.9i god motor

Guest Excaliburzz
Posted

Det er stoor forskjell på hvor godt 2.9 vs 2.8 går da....2.8i er my dauere enn t.o.m. Is'n min...Mens 2.9i igjen regelrett dasser Is'n min...Har selv hatt en 2.8i, men vil ikke si den var direkte sprek men...

 

Men en 2.9i motor til 3000? hmmm....Ha er galt med den da?

  • 4 weeks later...
Posted

hva er "egentlig" forskjellen på 2.8 og 2.9 bortsett fra efi og mfi?

åssen er moment/turtall kurven (eller hva man kaller det) på 2.9 og 2.8?

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

Vet da **** jeg.. skal ha 2.8i pga MFi jeg da.. slipper det tullet med elektrisk.. Men trenger en motor før jeg kan begynne på prosjektet mitt, hehe.. :ph34r:

 

Så si ifra om noen har en motor liggende, med mfi..

 

 

Forresten interesert i senkefjærer? 50mm, helt nye..

Grunnet overgang til 60mm :ph34r:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...