Guest btl Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Hei Jeg har en Sierra XR4x4 som jeg holder på å bytte motor i. Girkassa har ulet og bråket lenge. Når jeg tok ut den fremre mellomakselen så jeg at halvparten av lageret der var borte. Den er dessuten vrien å gire. Den skraper og bråker i synkringer og drev:). så det jeg lurer på.. Hvis jeg f.eks får tak i en Type9 kasse fra Sierra is? kan jeg flytte 4x4fordelingen over på den da? Hvor stor jobb er det å overhale en slik kasse, og hva vil det koste i deler?
Guest JvhCossie Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Hei... Enkleste er om du får tak i ei kasse fra en 2.3/2.8, tar av bakstykket og setter fordelingskassa på der... iS kassa har annen boltsirkel på motoren.... Lykke til!!!
RSHansen Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Det skal gå fint an å flytte fordelingskassa over, men du må bruke type9 kasse fra en annen v6utgave. Grunnen er at akslingen fra gearkassen som er lagret opp i enden av veivakslingen, blir for kort ved bruk av kasse fra 2liter eller IS. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest btl Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Hei... Enkleste er om du får tak i ei kasse fra en 2.3/2.8, tar av bakstykket og setter fordelingskassa på der... iS kassa har annen boltsirkel på motoren.... Lykke til!!!<{POST_SNAPBACK}>Men clutchhuset kan skrus av og byttes over, men mulig at RShansen har rett i at inngående aksel på girkassa er for kort, hvis jeg forstod han riktig Jeg så at lageret i utgående aksel til frontdiffen i fordelingskassa var ødelagt. Er det vansklig å bytte dette?
Guest btl Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 men er det ikke forsterket lager på noen også? går det ann å bruke fordelingen fra en MT75 på¨T9?
Guest JvhCossie Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Du kan bruke MT75 kasse fra V6 men da må du bytte mellomaksel tror jeg... Men for all del er den kassa ikke verd bryet! Få heller tak i ei Type9 kasse....
Recommended Posts