Jump to content

RSHansen

Gjest
  • Posts

    711
  • Joined

  • Last visited

About RSHansen

  • Birthday 03/03/1971

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandnes
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sandnes

RSHansen's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Hei folkens. Har et nytt stabstag bak til 3dør Cosworth liggende. Hva pris kan jeg ta for dette? Og det passer på alle IS mk1? altså mk1 bakstilling med fester til stabstag. Christer
  2. Passer denne også i 2008 Mondeo 2,5T? Samme motoren da men? mvh Christer
  3. Lagerhus fra vanlig Scorpio og Cosworth 4x4 er ikke like. Vanlig Scorpio og Sierra har 253 mm skiver og samme lagerhus, Cosworth 4x4 og Scorpio 24v har 273mm og samme lagerhus. Vanlig Scorpio og Sierra med uventilerte skiver bak bruker også samme caliper. Scorpio STV har ventilerte skiver bak og har samme caliper som Scorpio 24v og Cosworth 4x4, men ikke samme lagerhus som disse i og med at STV skivene også er 253mm. Håper dette var til hjelp
  4. Vil bare nevne at justeringsskruene på vippearmene på disse motorene (alle cologne V4 og V6) er selvlåsende. Dvs. hvis de slakkes vil skruenes evne til å låse seg bli ødelagt og justeringshelvete er i gang.
  5. Hei Du har vel ikke ett slikt lagerhus til liggende? Mvh Christer
  6. Har du et par lagerhus bak til cosworth 4x4?
  7. På høyre siden av gearkassa sitter det en vakkuumklokke. Når denne går til helvete girer kassa hardt og man får ikke inn overdriven før mellom 80 og 120 km/t. Motoren suger i tillegg gjerne inn olje fra gearkassa gjennom vakkuumrøret til innsuget. resultat masse blå/hvit oljerøyk spes ved pådrag. Mitt tips er at denne vakuumklokka er feilen.
  8. Den fungerer nok den også, men jeg tenker på en bildeforklaring hvor det gamle fstet freses bort og det borres hull på samme plass etterpå. Hullet gjenges opp og nytt feste sveises på en gjengestang. Mutter sveises på gjengestangen på utsiden av clutchhuset med en annen mutter skrudd på bak den som sveises på. Gjengestangen kan dermed låses i ønsket posisjon. Med dette får man justerbart feste til utløserarmen...
  9. 2.8 svinghjul er en god del lettere enn til 2,9. Husker ikke antall kilo men motoren blir kjappere opp på turtall. Man velger det svinghjulet som passer best for de egenskapene man ønsker av motoren. Clutchen fra cosworth passer begge svinghjul (utløserlager fra cosw. 4x4 da vel og merke), men utløserarmens innfestning må modifiseres på MT75 kassen mot 2,8 svinghjul. Dette er nemlig en del smalere og bygger ikke så langt bakover mot gearkassen som et orginalt 2,9 svinghjul, og resultatet blir at utløserarmen ikke klarer å løse ut clutchen uten en slik mod. Hvordan dette gjøres i detalj finnes ett eller annet sted her på forumet.
  10. Nei frosken kom bare med 2wd.
  11. Har en til vanlig 2wd liggende her om du vil bytte eller noe sånt. Hva skal du ha for den? Betaler selvsagt frakta også..
  12. Har du ett bilde av denne kassen?
  13. Den ser slik ut sammen med oljepumpa. Altså den saken som suger opp oljen til pumpa. Bilde
  14. Har du en oljepickup liggende til 2,9 4x4?
×
×
  • Create New...