Jump to content

mistet bremsen:(

Recommended Posts

Guest Hooligan
Posted

når eg byttet fjæren bak så fjerna eg det bremserøret på bærearmen.. luftet det før eg koblet det sammen igjen. Men bremsen funker bare ikke, må pumpe den opp, men den bare siger ned igjen.. ****.. Sikkert lekkasje eller hva tror dere? :(

Guest Ford Gnomen
Posted

Luft igjen. Aldri lurt å lufte noe FØR en kobler sammen.

Posted
når eg byttet fjæren bak så fjerna eg det bremserøret på bærearmen.. luftet det før eg koblet det sammen igjen. Men bremsen funker bare ikke, må pumpe den opp, men den bare siger ned igjen.. ****.. Sikkert lekkasje eller hva tror dere?  :(

uffda. du skulle kanskje gjort som meg og tatt et lite kappeverktøy og skjært ut litt av festet slik du kunne dyttet opp bremserøret av festet.. gjorde da jeg byttet bakstilling for å slippe nettopp det å lufte bremser og alt det styret. Nå har ikke jeg noe erfaring med lufting av bremser på BIL... men på sykkel så har jeg en oljepumpe dedikert til bremsevæske, som jeg setter en slange på og kobler til på kalipperen, åpner i topp og pumper væsken gjennom fra bunn... garantert fritt for luft! :D

Posted
når eg byttet fjæren bak så fjerna eg det bremserøret på bærearmen.. luftet det før eg koblet det sammen igjen. Men bremsen funker bare ikke, må pumpe den opp, men den bare siger ned igjen.. ****.. Sikkert lekkasje eller hva tror dere?  :(

skaff deg en klar-slange(en du kan se igjen på) du kan sette utenpå lufte-nippler`n.. skaff deg en medhjelper..

be han pumpe opp trøkk.. og holden der.. og du skrur opp nippler`N og du vil se at det kommer luft i slangen.. steng nippler`n mens det kommer væske(når pedalen er på bunn).. og dette her gjør du helt du ikke ser mere luft i slangen. . begynn ved høyre bakhjul og så venstre bakhjul og høyre framhjul og venstre framhjul. det er sikker på tide å bytte bremsevæske nå uansett på bilen din..er sikkert lenge siden.

se etter lekkasje ved røret du skrudde av. lekker det.. skru til det slutter å lekke.

har du ingen til å hjelpe deg med dette her..så er det en annen måte å gjøre dette her på oxo uten noe spes. verktøy.

Posted

Ikke trykk pedalen helt i bunn. Kan ødlegge stempelet i hovedpumpa. Ett lite tips bare.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Posted

eller bare luft bremsene skikkelig og få alt helt fint. bremsene er jo dét som bør være i orden på en bil. tar jo maks 30min totalt å lufte i alle 4 hjørner.

2wd sierra cosworth

Guest Hooligan
Posted

takker for alle svar. funker fint igjen nå RSmuffe