Jump to content

viftene mine starter isje:(


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei!

klarte å få motorne til neste å koke i sted, måtte prøve om viftene slå inn, noe de hvertfall isje gjorde!

 

slo den av litt før den var ferdig me normal på måleren, men hørte at det var antydning til koking... men den ene viften skal nå starte før måleren er ferdig me normal?

 

hva skal eg gjøre for å få de til å virke?

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Prøvd å tvangskøre viftene dine? Hvis de ikke har gått på lenge så kan det hende at dem går tregt, sånn at motoren ikke klarer å rive dem løs.

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

oki, skal prøve det. men hva ledning som skal ha strøm da? hvordan skal eg gjøre det når eg skal tvangskjøre de?

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n

Husker ikke fargen akkurat nå, men du finner den ledningen som er felles til begge viftene, det er jord. den kobler du til minus på batteriet, så er det en av de to andre som er plus, den setter du på plusspolen, var hvertfall slik jeg gjorde det. Hvis dem ikke går rundt så kan du prøve å smøre dem opp litt.

Link to comment
Share on other sites

hei!

klarte å få motorne til neste å koke i sted, måtte prøve om viftene slå inn, noe de hvertfall isje gjorde!

 

slo den av litt før den var ferdig me normal på måleren, men hørte at det var antydning til koking... men den ene viften skal nå starte før måleren er ferdig me normal?

 

hva skal eg gjøre for å få de til å virke?

Sitter det ikke sikring bak hanskerommet til viftene? Hvis det er lenge siden de har startet kan den gå når viftene prøver å starte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Langnes

Hei!

Har også en doch. den ene viften skal starte når den begynner å komme på rød streken, men så skal den andre viften starte når den er på rød streken.

 

Bare som du vet d;)

Link to comment
Share on other sites

ja tjek sikringen bag handskerummet (den sidder et dumt sted) . og ellers skal du bare kortslutte bene på stikket til føleren. den sidder på termostat huset forest på den indsugnings manifold. det er vist bare benene der skl forbindes til hinanden. det er ikke unormalt at elmotorene ruster sammen. for de køre næsten aldrig på en dohc,

Link to comment
Share on other sites

Guest Pjuker`n
Hei!

Har også en doch. den ene viften skal starte når den begynner å komme på rød streken, men så skal den andre viften starte når den er på rød streken.

 

Bare som du vet d;)

 

Min starter før det...

 

Men så blir min aldri varm nok til at den passerer M nederst på "N_O_R_M" merket.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...