Jump to content

2.9 og høy CO


Guest Erik Braseth

Recommended Posts

Guest Erik Braseth

Hei,

 

har funnet en scorpio 87-modell 2.9i til salgs. Iføge eu-kontrollen så er det feil på Co utslippet. Co'n er altså alt for høy. Hva kan være årsaken til dette? En eller annen føler som gir feil signal eller dårlig katalysator?

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Uten at jeg husker helt 100% nevnte han som har bilen noe med 6 i CO, om det da var 0.6 eller 6.0 vet jeg ikke. Er ærlig talt ikke særlig inn i akkurat dette

Link to comment
Share on other sites

Guest Scorpioen84

Erik Braseth fra hardware.no.?

 

Kan vel være gåen katt... Men håper det ikke er det, for det er dyrt hvis man ikke finner hos hugger...

Kan vel være BÅDE lamda å luftmengdemåler.? Har begge på min 95mod...

Mener det ble målt 0,99 på eukontrollen hos meg......? er det ikke 1.00 som er "perfekt".? eller husker jeg speilvendt nå.?

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth
Erik Braseth fra hardware.no.?

 

Stemmer, slipper ikke unna meg noen plass lenger nå.

 

Uansett.. Det er vel noe med at noen 2.9 har lmm og lambda, mens andre har MAP og mangler lambda. Eller om det var omvendt, det husker jeg ikke.

 

Tenkte litt på katalysatoren jeg også, men blir ikke den merket av separat på eu-godkjenning? Tenkte det gikk på samme kontrollpost som eksosanlegg :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Nesten alle biler med kat har vel lambda, men ikke alle har map eller lmm, noen har en av delene, mens andre har begge....

Men sjekk lambda`n det er mye mulig feilen ligger der, og gjør den det, så kjøper du bare en ny fra biltema, de fungerer utmerket, er det katta som er død, så skru den av, og fjern innholdet i den, eller kjøp en ny "universal" katt til ca 2K

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Ble ikke aktuelt likevel, bilen holdt ikke mål. Tikket som et uvær og gikk dårlig og uryddig. Var den utgaven med 2stk lmm.

 

Usj, så vanskelig det er å finne en ok 4x4 da...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...