Jump to content

Jesper1201

Gjest
  • Posts

    79
  • Joined

  • Last visited

About Jesper1201

  • Birthday February 20

Medlemsinfo

  • Bosted
    Skjeberg
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Skjeberg

Jesper1201's Achievements

Bil

Bil (4/6)

  1. Jeg har en 2008, kort/lav gått rett under 90,000 men er helt rustfri, vasker den sjeldent og når det først skjer er det kun høytrykkspyler.
  2. Hvis det er meg du sikter til, så er dysene defekte og må byttes. Bard; Dysene er Ø21 og disse pipene er Ø22, desverre. Btw: Er det 1800 stk m/frakt eller er det for 4 nye m/frakt?
  3. Hadde ett lignende problem med en på jobben, der var det rett og slett låsekassa som var utslitt/defekt og måtte byttes, men om dette er svaret på problemet ditt må du nesten "krype" inn i døra for å verifisere. Ta av dørpanelet og skru ut låsekassa og test den når den er ute.
  4. Har du fått bytta dyse? Jeg skal bytte dyser på min Mk3 TDCI, men problemet er at jeg klarer ikke få tak i pipe som er lang nok innvendig. Tools og Proffpartner klarer ikke skaffe dette, har til og med prøvd igjennom jobben (er industrimekaniker) men til ingen nytte. Noen som har tips før jeg heller kjøper en standard 21mm pipe kapper den i 2 og sveiser inn en rørbit?
  5. Som skrevet i første innlegg gikk jeg ut ifra at u brukte tankmåler (instrumentet) til å sammenligne med antall kjørte km, dette blir feil da denne kan være helt på jorde. Gjør som jeg skrev over, da får du rett forbruk. Gess: Jeg mins å huske at det er 60l tank jeg, men skal ikke være for sikker på det heller
  6. Fyll opp tanken, nullstill trippteller, kjørt i hvertfall opp halve, fyll opp på nytt og del literene på antall mil. Da får du opp forbruket pr. mil (eller 10km om du vil)
  7. Ikke så lenge du sørger for at den brenner seg ren ca. 1 gang i uka. 20-30 min bør gjøre susen, da slipper du fremtidige problemer med at den soter igjen.
  8. Bilen er tross alt 12 år og bensin motor er mindre attraktiv enn diesel, så må si meg enig med Kverna. Men, den er pen og se på
  9. Problemet med å selge dekk/felg brukt er at hvis det er mye replika felger av den typen du skal selge på markedet så vil flesteparten heller kjøpe disse da de er mye billigere. Samme gjelder med dekk, de som ikke vet bedre tror at dekk er dekk og at du får like bra dekk for for 800kr stk. mot ett som koster 2.000kr stk. Hvis felg er i 100% stand og gummien er som ny (koster f.eks ny 2.000,-) kan du nok ikke forvente mer enn 1.000,- pr. del, altså 8.000,- tilsammen.
  10. Hvis du sier at B7 og B8 ikke er facelift engang, hva kaller du da Mondeo Mk1 vs Mondeo Mk2? Dette kaller Ford for en ny modell, å det er det i hvertfall ikke. Kimsa, med slike holdninger er det ikke rart at kvalitet og aktivitet på dette forumet er labert! Jeg misliker ikke Ford, pr. d.d har jeg 2 Forder og 1 Audi (Jøss, Ford i flertall.....) men som en del av Ford sitt varemerke står Mondeo'n bak huset å venter på bedre (varmere) dager slik at jeg gidder å bytte de 3 dysene som har paja. Connecten er nettopp ett fremkomstmiddel for 100km tur/retur jobb.
  11. Hvor mye det koster å reparere avhenger fullstendig av plassering. Godt folk har forskjellig mening, det er kun 2012 Mondeo som appellerer til meg når det gjelder Ford. Alt annen av Ford kan kun kalles ett fremkomstmiddel.
  12. Hvis du virkelig ikke klarer å skille de forskjellige modellene fra hverandre så bør du skjekke synet ditt. Ta f.eks Audi A4, Overgangen fra A4 B7 (2005-2008) til B8 (2008-2012) er den største forskjellen A4 har fått siden den gikk fra å hete Audi 80 til A4 på -90 tallet. Men når det kommer til smaken så har jeg samme oppfatning av Ford som du har av Audi. Og BTW, du finner flere gamle +60 i både Ford og Merchedes enn i Audi.
×
×
  • Create New...