Jump to content

RobinB

Gjest
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Tromsø
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

RobinB's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Akkurat den er det jeg trenger ja Da kan jeg jo like gjerne bestille den fra e-bay.
  2. Ser nå at jeg kanskje har vært litt upresis. Jeg trenger altså motstykket til kontakten på fordeleren.
  3. Er bare en kontakt på fordeleren. Den er 3-polet. Ser ut som en dysekontakt. Er sikkert til hallgiveren. Kan ta et bilde av den i morgen. Hvis noen har men ikke vil klippe den av kan jeg sikkert kjøpe hele greia
  4. Trenger den 3-polskontakten som står på fordeleren på Pinto/OHC med elektronisk tenning. Gjerne med en ledningsstump på
  5. Opp igjen. Får stå på lager en stund til. Hvis ingen vil ha den går den desverre i containeren.
  6. En siste bump før jeg kjøper flatstål og lager greiene selv Kom igjen, spar meg for noen timer arbeid da
  7. Trenger motorlabber for 2-liter OHC i Granada MK1. Mulig jeg kan bruke fra Mk2 også? Trenger også girkassetravers, den typen hvor festet på kassen er foran innfestingen til traversen.
  8. Opp med seg. 1500,- Rives ut til helgen.
  9. Er prisen rett kan den jo hentes der. Har du evt noen mulighet for å få den til Sortland eller Melbu?
  10. Trenger fortsatt en rimelig fungerende OHC, fortrinnsvis forgassermotor. Kan evt tilby en 2,6 V6 i bytte for en bra motor
  11. Trenger en fungerende motor, helst med manuell kasse. Må være i overkommelig avstand fra Tromsø. Hel (dele-)bil med 2-liter kan være interessant hvis prisen er vettig.
  12. Ja, det er gode, bunnsolide motorer. Er mange gode eksempler på hvor mye både 617, 603, 605 og 606 tåler At den er tung renger jeg med. 200 kilo er nok ikke langt unna sannheten.
  13. Dreiemoment burde ikke være et problem sammenlignet med 302. Må prøve å finne vekter på motorene så jeg vet om jeg må ha V6-fjærer eller ikke. Fant ut at en 605 for marin bruk veier 240 kg med ZF-gir. Giret veier 25 kg. Men jeg må nok ha en bedre kilde Men stemmer det, så er det vel rimelig nært det en 302 veier? Hva er forresten vekten på en 2-liter Pinto? Har vurdert flere motoralternativer, men er nok Mercedes-diesel som er mest interessant for min del. Selv om en V8 hadde vært flott det også. Når det gjelder bunnpanne så er planen å lage den selv, med sumpen bak. Vil ikke ha motoren så langt frem at jeg kan bruke den originale panna. Oljepumpen krever jo litt plass, men det må la seg løse på en ikke alt for uelegant måte. Ombygging av travers er vel kanskje ikke noen god ide om man skal ha dette godkjent.
  14. Var mye fin Ford på ACR. Caprien var nydelig!
×
×
  • Create New...