Jump to content

4x4rune

Gjest
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sarpsborg
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

4x4rune's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Norsk skiltet? det er jo omtrent alt som er verdt å vite, tar man utgangspunkt i at den IKKE er norsk, tja 60 lapper kanskje? ikke fordi den ikke er VERDT mer, men fordi det er kjøperne som bestemmer verdien. det gjelder å finne rette kjøper, selv betalte jeg 40k BARE FOR MOTOR.. da uten noen utvendige deler, så riktig kjøper vet hva dette koster. MEN synd å skulle ødelegge en nummerbil, det går kaldt nedover ryggen.. hvor mye rust er det egentlig snakk om?
  2. 4x4rune

    dyser

    Så over dysene mine i dag som jeg fikk med da jeg kjøpte bilen (sierra cosworth 4x4) de er blå, merket iw 044, MEN en av de 4 dysene skiller seg litt ut, den har større åpninger i endene, ellers er de helt like. noen som vet noe om dette?
  3. Jeg hadde jo komplett topp fra før, men når remma røk så knakk kammen på 2 steder. Så jeg bytta dyser til de som satt i bilen min fra før, og vips var klakkingen borte.
  4. Anbefaler deg å bruke ombygningsgruppa på risløkka i stedet for hafslund altså. De finner ikke på regler slik de gjør her!
  5. Hei folkens. Kjøpte meg for 3 uker sida en partner som jeg tenkte var fin å ha mens jeg bygger cosworth.. for 1 uke sida røk regremma, som var splitter ny men ukorrekt montering av forrige eier. Det gikk som det måtte gå, kammen knakk 3 steder og det var bare å sette i gang med skralla. Så til spørsmålet, kjøpte en topp av en kar som mente han hadde knekt råde på syl 1 (raklet no *****) toppen var fin den så den ble montert i min bil i dag, men bilen min rakler nå som ****. Kan det være dysebank? timinga er FINJUSTERT og det er ingen tegn til at ventiler butter, går fint rundt både med skralle og på starter. ved lett belastning klakker den mindre, tomgang har moderat klakking, og høy belastning tør jeg ikke da motoren omtrent går seg en tur.. takker for svar (peugeot partner 2001 1.9D)
  6. har kemppi minarcmig som jeg bruker til bil, det er lite og klarer ikke smelte tjukke materialer. men knallbra på tynnplåt. Hilsen sveiser på heltid og mekaniker som hobby:D
  7. slik har jeg sett det for meg: bygg for 500, kjør på 400. Tenkte å sette sammen en bra bunndel (da stemplene har smeltet). Har vært i kontakt med sarpsborg motorverksted, og skal ta med blokk dit for inspeksjon. antagelig må jeg ha overdimm stempler. Har en bilmekaniker som hjelper meg å bygge, og kan en del teori... selv. 400 holdbare ærlige hk er noe rundt det jeg har sett for meg, med mulighet for å oppgradere senere. Ønsker ikke at det skal koste meg 100 000kr, men det får koste det det koster å få bilen bra. Om jeg kan bruke orig råder osv så tror jeg det som sitter i motor nå er i bra stand. (men burde jeg ikke alikevell bytte råde/trøste/bærelager?) Burde jeg gjøre noen modifiseringer med bunnpanne? ønsker ikke oljesvinn i sving, hatt problemer med det på orig 2wd før...
  8. ok, vet ikke helt hvor jeg skal handle enda, men er opptatt av kvalitet. Leter også etter en person jeg kan øse ned med spørsmål, da dette er mitt første motorprosjekt!
  9. Noen som har erfaring med burtonpower? skal handle smidde stempler/h råder/lager i første omgang. ønsker ikke originaldeler, skal bygges for å holde i mange år med mye effekt.
  10. Hei. Holder da på å bygge ny motor i sierra cosworth 4x4 (200 rødtopp) noen som har noen anbefalninger til steder å kjøpe nye stempler/råder/lager? skal være deler som tåler juling. vet ennå ikke om jeg må borre sylindre eller bare hone, så om jeg trenger overdimm stempler kan jeg ikke svare på enda. Om noen vet ca pris på honing/borring så taes det i mot med takk også
×
×
  • Create New...