Jump to content

roy@pumpa.no

Gjest
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Krokstadelva
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

roy@pumpa.no's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Liten update: Dieselvarmeren fungerer fortsatt perfekt. Høres nesten ut som en jetmotor, og varmer tilsvarende... Lurer bare på om jeg skal forsøke å montere fjernkontrollen fra Kinavarmeren i Connecten.
  2. Er det hengerfeste på bilen? 13 pinskontakten har 12V på pinne 9... Lag en ladekabel og ha i reserve...
  3. Ja. Elektriske. Men er vel bare 5-6 igjen nå. Utrolig enkelt og kjapt å installere. 1000W eller 2000W
  4. Kommer så langveis fra denne varmeren, at angrefrist kan man glemme. Men det blir alltids bruk for en varmer. Jeg har jo enda en varmer som må testes... Og så har jeg flere nye elektriske 1000W (naturlig sirkulasjon) og 2000W (med pumpe) som må brukes opp... Bestilte 10 av hver for et par år siden... Moro å prøve/lære noe nytt.
  5. Case closed. Fikk begge leketøyene i linken over i dag, men rakk kun å koble til "801" kontrolleren fra Eber. Denne kontrolleren er egentlig kun til luftvarmerene, men jeg så en på Youtube som brukte den til å teste varmere han kjøpte brukt og overhalte. Så jeg tok sjansen, kjøpte og det gikk bra. Fikk feil 50 og 52. Feil 50: Feilet oppstart 10 ganger. Kontroller blokkert for flere forsøk Feil 52: Safety time Exceeded. Sjekk lufttilførsel, eksos, dieseltilførsel Jeg har jo skiftet hele varmeren, men beholdt ECU, så jeg resatte kodene og alt var greit. Nå varmer den som den skal, når den skal. Så da blir det vel å koble opp den gamle varmeren og sjekke den. Der sto luftvifta til brenneren fast, så jeg frigjorde den, og har håp om at den vil fungere nå. Tusen takk for hjelp her, det "varmer". Så da er bare spørsmålet hva skal jeg gjøre med den splitter nye dieselvarmeren med fjernkontroll som er på veg med DHL i dette øyeblikk???
  6. Jeg venter på denne: http://www.ebay.com/itm/221873531309?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Og så har jeg bestilt denne, siden også leser av og resetter feilkoder: http://sales.butlertechnik.com/eberspacher-airtronic-heater-temperature-controller-with-diagnostics-80110003-292100810003
  7. Jeg gjorde koblingen for å ha færre feilkilder, så sensoren kommer nok på plass igjen. Har dessverre ikke fått utstyret til diagnose enda, så ingen feilkoder enda. Connecten hadde jo ikke engang diagnosekabelen med seg i kabelstrømpa, så jeg måtte koble på en selv (blå/hvit).
  8. Takk, Da gjorde jeg det rett første gangen.
  9. Nå blir jeg forvirret. Temperatursensoren på høyre side foran under støtfanger... Skal den være åpen eller kortsluttet for at varmeren skal starte?
  10. Må nok rydde litt opp her. Jeg er nok ingen novise på biler, har 35 års erfaring med dette. Men kjenner (kjente) ikke Ford Connect og hvordan Eberspächer fungerte på den. Årsaken til at jeg kortsluttet kabelen til utesensoren var at jeg leste dette på et annet forum. Etter at Andy25 sa at det fungere stikk motsatt, har jeg jo selvfølgelig prøvd dette også. Men resultatet er det samme. Men "gammel" ECU så er varmeren helt død. Så jeg regner med at ECU er i BLOCK modus nå. Men både ny og gammel ECU forsøkte jeg å kortslutte gul signalkabel til + Dette er jo "startsignal" for Eberspächer, men det startet ikke varmeren. Med "ny" ECU så ville riktignok varmeren fungere med "manuell" start (kun) når motoren var i gang. Dette var årsaken til at jeg lurte på om denne egentlig var styrt via CAN-Bus systemet. Men det forteller dere at ikke er tilfelle, så da må jeg finne en annen årsak. Men fryktelig vanskelig uten skjemaer. Kanskje jeg må klippe litt, og legge opp dette slik som Eberspächer beskriver i sine manualer for å få det til?
  11. Min har A/C Og varmeren fungerte overhodet ikke uten at motoren var i gang og varmeren ble startet manuelt. Skulle gjerne hatt noen skjemaer over det elektriske, men har ikke lykkes i å finne noe på nett.
  12. Tok ut igjen varmeren, og flyttet over ECU fra gamlevarmeren. Resultatet lot ikke vente på seg... Nå fungerer den overhodet ikke. Men... Den gamle varmerens luftvifte for brenner, var stuck, så den har vel gått i lock modus. Får vente til jeg får diagnoseutstyret i posten en av dagene... Så får vi se om jeg får banket liv i denne igjen. Noen som vet hvordan varmeren får signal fra bilen om å starte automatisk under kjøring? Jeg har søkt og søkt på nett men finner INGEN elskjema over Transit Connect (230/2008) og dieselvarmer.
  13. Eksosen gikk veldig greit på denne. Men hadde ikke sjans til å få varmerens brakett ut av festeskruene i torpedoveggen uten å flytte motoren. Og... Når alt utstyret er inne rekkevidde, så er jo akkurat DET gjort på 2-3 minutter. Og DEN tiden sparer man raskt inn. MEN! Den varmeren jeg har satt inn, er en ny og ubrukt 2010 modell som kom fra UK. Nå så virker den ikke som parkeringsvarmer og heller ikke som kjørevarmer. Men hvis jeg starter den MANUELT på miniuret ETTER at motoren er startet, så fyrer den i gang. Termosensoren fremme er i orden, men kortsluttet for å eliminere den feilen. Er det noen form for programmering av enheten som må til?
  14. Du glemte en liten detalj: Skru løs beholderen til ekspansjonstanken. Fest "elefanten" i motoren og løsne motorfestene på passasjersiden. "Trekk" motoren 10 cm frem. DA er det faktisk plass til å løsne det som skal løsnes, samt plass til å ta ut selve varmeren etterpå.
  15. Hei. Hvordan gikk dette for deg, Nils? Jeg skiftet varmen på min Connect i går. Hadde fått tak i en ny og ubrukt varmer fra UK. Den manglet kobling til vannpumpa, men den flyttet jeg over fra den gamle varmeren. Kjører jeg i kulda, så starter varmeren ikke av seg selv. Trykker jeg på Startknappen på panelet når jeg kjører, så starter varmeren. Setter jeg den på «parkeringsvarmer» -timer, så starter varmeren ikke. Starter jeg opp motoren og kjører (mens «timer-programmet» fortsatt er aktivt, så starter varmeren å varme. Dette er som sagt en fabrikkny enhet, men jeg har ikke gjort noen programmering mot denne (har ikke kabel/peiling). Vet at Webasto må programmeres for å fungere som den skal. Men kjenner ikke til Eberspächer.
×
×
  • Create New...