Jump to content

MAck10

Gjest
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bergen
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

1371 profile views

MAck10's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Har nå fått konstatert at det er meget sannsynlig med defekt tannstang. Er det enkelt å finne ut om jeg har elektrisk eller hydraulisk tannstang? Ser det selges begge typer til min bil. På forhånd takk 😊
  2. Takk for tips👍 Jeg kjørte diagnose med obd ll og FORScan lite. Kom ikke opp noe feilmelding der. Resatte sensoren uten at det ble noe forskjell på tregheten i rattet. Kan det være at Ford får opp en mer nøyaktig diagnose enn det jeg klarer?
  3. Liten quiz for de som vil😁 Ford S Max 2009 modellen min tøyser seg litt om dagen. Siste tiden har det lugget litt i rattet og spesielt når jeg vrir mot venstre. Det kommer til et punkt der det liksom stopper litt opp før jeg svinger mer og det på en måte løsner og blir helt normalt når jeg fortsetter svingen. Nå de siste ukene så er det akkurat som om det ikke er servo når jeg svinger til venstre i det hele tatt. Kun såvidt litt mykere på rattet i fart. På parkeringsplassen er det et helvete😂 Hadde den inne på verksted forrige uke og de konstaterte at servopumpen var ok. Da stod de igjen med 2 ting. Enten tannstang. Eller rattvinkelsensor som må resettes og stilles inn på nytt. Må på kverneland for å ta denne diagnosen sa de. Er det noen her som klarer å utelukke enten det ene eller andre med å høre på symptomene? På forhånd takker og bukker jeg😁
  4. Som topic sier så er bilen veldig seig å starte spesielt etter en dag eller to uten kjøring. Målte spenning på batteriet nettopp og den viser 11.65 før oppstart. 14.60 på tomgang og 14.70 ved 2500 rpm. Batteriet er 2 mnd gammelt. Starteren er 2 mnd gammel. Var på ferie 1 uke og når vi kom hjem var bilen helt tom for strøm, og ville ikke engang åpne dørene pga bilen var så tappet for strøm. Måtte bruke manuell nøkkel og starte bilen med startkabler. Da startet den med gang gang og uten problemer. Nå virker det som om bilen blir gradvis tappet for strøm og at jeg enten må bruke bilen hver dag for at den skal starte greit eller at jeg må lade den en gang i uken. Lysene i bilen flimrer også noe voldsomt. Både kjørelys og interiørlysene. Kan det være dårlig dynamo eller spenningsregulator? Eller har noen andre noen friske tips? På forhånd tusen takk 🙂
  5. Andre gode tips? Nå siste uken er lyden kommet tilbake, og det samsvarer med forrige gang det nærmet seg rundt 0 grader i været..
  6. Batteriet var frakoblet når kameraet ble koblet. Så tror ikke det er grunnen. Jeg slet med denne ulyden forrige vinter også. Nå har det vært bra i hele sommer, og nå når kulden har kommet så har dette kommet tilbake. I dag kunne jeg ikke kjøre 1 km uten at lyden slo seg vrang. Måtte stoppe på annethvert busstopp fra nesttun-kvamskogen for å unngå denne møkkalyden. Slår av bilen og når jeg starter opp så er lyden fin til den plutselig dukker opp. Evig takknemlig for tips. Kan det være dårlig jording et sted? Har gått over alle stedene jeg fant i motorrommet som var jordet og pusset ned og sett at det var som det skulle der, men til ingen nytte.
  7. https://m.youtube.com/watch?v=Z0XRNc24iww Her har jeg lagt ved en video av problemet:-) Har ikke noe forsterker som jeg vet om. Bare en blåtann boks som lager en del dynamostøy selv til vanlig.
  8. Som i overskrift så kommer dette helt plutselig og uanmeldt. En voldsom dynamostøy og skurring på anlegget. Dette forsvinner kun hvis jeg starter bilen på nytt. Noen ganger kan det gå måneder mellom det skjer, mens siste uken der temperaturen har krøpet under 0 så kan det skje hvert 10 minutt. Hvis jeg setter bilen i revers så skurrer hele bildet på ryggekameraet når denne ‘ulyden’ er der om det hjelper noen. Har ettermontert trådløs ryggekamera på bilen selv hvis det er til noen info. På forhånd takk :-)
  9. Av med trekket og sjekke litt jeg da. Nå virket plutselig alt igjen.. og så kom feilen tilbake og nå virker det igjen. Alt bare siste 2 timene.. Takk for tips :-)
  10. I dag begynte det å skje noe rart med bilen. Hvis jeg er inne i bilen kan jeg kun styre venstre vinduene med panelet, ikke de to på høyre siden. Hvis jeg bruker nøkkelen og holder inne 'lås opp' knappen så åpner kun vinduene på høyre side. Og trykker jeg på 'fold speilene inn' så lukker kun venstre speil seg inn.. Noen som har peiling på hva som er gåent? Setter veldig stor pris på tilbakemelding/tips
  11. Hei Prøvd dette: Kan hende du må prøve deg frem om det er posisjon 1 eller 2, men fant ut av det til slutt ihvertfall.
  12. Siste mnd har det dukket opp gult lys som indikerer at EPB trenger service. Har klart å låse opp brekket med å sette den i såkalt servicemodus. Er dette noe som styres via km stand eller er det noe gale som gjør at den sier jeg må på service? Har en Elm327 ODB ll og akkurat handlet nye klosser og skiver bak så var egentlig innstilt på å se litt på dette selv. Andre som har erfaring med dette og vet hva som evt gjøres på en slik service? Må det tilbakestilles via data for at den skal få en ny intervall evt? På forhånd takk
  13. Hva merket du på oppdateringen 5.3? Kan ikke si jeg merket noe som helst.. :-p Kanskje den allerede var oppdatert, for jeg tror 5.3 er fra 2012 ca. Har kjøpt meg kart for 2014, håper den får en litt mer moderne look enn slik den ser ut nå (2009 kart).
  14. Kan og nevne at jeg har en aux kabel samt USB som kommer fra samme ledning i hanskerommet der kun USB virker. Kan aux aktiveres gjennom elm configuration kanskje? Når jeg spiller musikk fra telefonen stanser lyden så fort jeg plugger kabelen i, men ingen lyd når jeg slår over til aux på spilleren. Aux knappen på spilleren virker kun når telefon er tilkoblet via Bluetooth.
×
×
  • Create New...