Jump to content

as.

Gjest
  • Content Count

    976
  • Joined

  • Last visited

About as.

  • Rank
    Ford RS
  • Birthday 09/09/1971

Medlemsinfo

  • Bosted
    akershus
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Skjetten
  • Interesser
    Capri cosworth driver.
    Sponsors:RS euroford.

Recent Profile Visitors

5247 profile views
  1. Noen som kan anbefale noen løsning? Bluetooth/Android eller andre løsninger, pris bør være under 2000.- Mondeo mk4 tdci det skal brukes på. Har søkt i forumet men synes trådene var litt gammle, har vel skjedd litt de siste årene?
  2. Om du ikke skal trimme mer, ville jeg kjørt videre med chip og orginal hjerne. Når jeg kjørte chipa cosworth tidligere, prøvde jeg msd 6al, orginal coil og biltema's tørre høyeffektt coil. Msd'n fikk smake stor slegga etter og ha føkka opp på ss2 kjøring. Biltema coil med 0.55mm i pluggåpning og bra pluggledninger ga meg mest stabil tenning, og ble den foretrukne løsninga.(grådyse chip,2bar+ ladetrykk) Tenk deg nøye om før du går i datasprutfella. Cossiene ble populære mye pga. Tilgang til bra chip. Og meg bekjent leverte MSD bra chiper.
  3. Anders eng.... Har gode poenger i innlegget sitt. Om escorten du bygger ender opp med vekt omtrent som capri'n jeg nevnte 920kg og med 4.11 i utveksling kommer du ikke til og behøve og jage etter 300hk@4000rpm for det blir for mye om du ikke kjører 255 eller breiere gatesliks. Men ender vekta på 1050kg eller mer kan man få brukt for litt ekstra i mellomregisteret. Første testtur jeg hadde med capri'n vurderte jeg seriøst og avbryte hele prosjektet, spant på gassen på 4gir fra 90km/t og virket i begynnelsen ukontrolerbar. Dette med 4wd turbo/manifold,2bar ladetrykk, 3.90utv og 195.50.15 dekk. Byttet til 2wd eksosmanifold, t-34 turbo, 3.44 utv. Og 205/50-15 gatesliks. Da ble den kjørbar selv om toppeffekten økte, fordi den ikke var for responsfull på lave turtall.
  4. Tja, vanskelig å gi råd men. I Capri mk1 som veide 920kg tom, og med smale 205/50-15 gateslicks vil jeg påstå att den motoren jeg var mest fornøyd med inneholdt: 2wd motor helt orginal men lett porter topp, t-34 ar63, ca550 dyser,stort luftfiltere og cooler, bra chipp (både porting og chipp til grådyser fra Jens Hannestad) 2bar ladetrykk. ble bremset 300hk på hjul med 1.5bar Sinnsykt artig motor i lett bil med smale dekk. Fordelen er også att det ser rimelig orginalt ut med t_34 turbo. Tror dette oppsettet vil gi ekstrem kjøreglede, og følelse av overmotorisert bil om du ikke kjører på breie hjul. T_34 leverte mer en nok på lavt turtall i en såpass lett bil med 3.44 utveksling og 205/50-15 dekk.
  5. as.

    Borg Warner efr

    Rs1000: Enig i alt i siste innlegget ditt her, sinnsykt mye "halvfabrikat" som blir solgt som "raceready".
  6. as.

    Borg Warner efr

    Rs1000: Enig med deg. Utfordringen med eksoshuset jeg portet hvar ikke ventilens størrelse, men att eksosen måtte svinge 90 grader rundt ett vinkel rett hjørne for og "finne" wastegate ventilen. Den turboen hadde v-bånds baklokket du viser bilde av i posten din.
  7. as.

    Borg Warner efr

    synd om de bare leverer det eksoshuset det er bilde av med intern wastegate, i mine øyne det dårligste t3 eksoshus man får tak i. (Måtte portene sinnsykt mye i ett slikt inn mot wastegate ventil for og få en b23 med gt3076 til og lade under 1,4bar uten acturator kobbelet)
  8. Vil ikke anbefale å fjerne annenhver tann, men kommer til å gjøre det selv. Min kasse skal bare gå på banekjøring så komfort og levetid er ikke veldig prioritert, 2,3,4,5 gir kommer jeg til og bygge om. Jeg bruker/brukte hovedsaklig 3,4,5 gir på både Rudskogen og våler. har kjørt mye med orginal tko600 å synes den skiftet bra opp til 7500rpm når den var ny men det gikk fort nedover med synkroniseringen. Vet mange bare har byttet ringer og pads og blitt svært fornøyd med det, jeg skal jage rundetider med begrenset budsjett å velger derfor å gamble på å bruke gamle røvertriks. Skal heller ikke belaste kassa med mer en ca.500-550nm motor så tørr å svekke den litt.
  9. Vet ikke om BMW passer eller er bedre, men disse har tilsvarende "bremsebelegg" som t5 Cosworth kassa og skal visstnok funke bra. Har ikke prøvd selv så garanterer ikke noe. Man kan antagelig bruke atf olje som t5 kassa ja. Jeg kommer til og bytte synkroer og pads, gjøre egen modifisering i skiftegalerie. Og fjerne annenhver tann utvendig på synkro og drevets medbringer tenner (dog/faceplate light) Levetid på dog kasser er racing, og en dog kasser må åpnes årlig minimum og det må ofte byttes deler. Faceplate skal vel ha 4-5 ganger levetid i forhold til dog. Light versjonen jeg lager meg bør holde noe i mellom faceplate og orginal. Må si att en kompis kjøpte faceplate tko600 med alle gir bygd om, og det å få inn første giret er ikke alltid greit fra stillestående da. Anbefaler vanlig synk på 1ste og 5gir jeg.
  10. Dette kittet inneholder antagelig det som minimum bør oppgraderes i til kassa, i tillegg kan man med fordel kjøpe eller modifisere skiftegaleriet så man unngår att kassa "låser" seg i gir. Man kan noen ganger klare å få skifte fingeren ut av 3/4girs "blokka" men et av girene ligger fortsatt i, da får man ikke inn noen andre gir uten å skru av lokket over skiftegaleriet og "resette" dette manuelt/mekaniskt. Synkroer og skiftegaffel pads. https://www.ebay.com/p/TKO-Carbon-Synchro-Blocker-Ring-Bronze-Fork-Pad-Set-Fitting-Tko500-Tko600/2104227915?iid=401242382334&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20150604093004%26meid%3Da73085712a5542c19e857bd0093c437e%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D4%26sd%3D201748873881&_trksid=p2047675.c100005.m1851 Synkroer pads og skifter oppgradering. http://www.ebay.com/itm/AMP-Performance-Tremec-TKO-S-S-Shift-and-Strength-Upgrade-Kit-/371643729047?hash=item5687b14497:g:W3oAAOSwbqpTvYsX&vxp=mtr
  11. Gode pluggledninger er et must. beste måten å sjekke plugga på er å få motoren driftsvarm, så tar du et fulgass drag hvor du skrur av motoren på ca.6000rpm i fart. Så skrur du ut pluggene å ser.
×
×
  • Create New...