Jump to content

carfreak

Gjest
  • Posts

    1553
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Telemark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

carfreak's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Artig å lese opplevelsene dine RS1000! Men jeg er på ingen måte på jakt etter makstallene, jeg undrer mest på hvorfor forskjellen er så stor på kurvene. Han har fullt trykk over 1000 o/min tidligere enn meg, det gjør naturligvis utrolig mye med effektkurven også, men ligger alt det på operstøren av dynapacken og kammene? Ser også på bremsepapirene til ringstad at correction method står til "none" mens på mine står det "din"
  2. Så det du sier er at hvis jeg reiser til ringstad så vil jeg få noen helt andre tall, bare fordi operatørene bruker dynapacken på to forskjellige måter? Og det, kombinert med noen forskjeller i map og komponenter vil gi kurver som spriker så mye? Jeg er litt skeptisk, så kom gjerne med konkrete forslag som jeg kan vurdere å gjennomføre. Det er ikke noe cosworth-style hus jeg har nei. Ar 73 diveded med ekstern wastegate
  3. Men hvor kommer alt det momentet fra? Jeg mangler jo 200nm på samme turtall. Kompresjonsforhold? Ladetrykk? Ladetrykkskurven min ser forresten slik ut: http://i307.photobucket.com/albums/nn287/carfreak90/IMG_1623_zpsc26da2e6.jpg
  4. Er en kar som har rototest 20 min unna, så det burde la seg løse.
  5. Hei! I mai var jeg og bremset bilen min, og ble ganske fornøyd med resultatet. I kjølevannet av litt søndags-kjedsomhet, så snoket litt rundt og fant jeg tråden til turbodude. Fant ut at han har ganske så likt oppsett på motor som det jeg har, men har fått noen helt andre kurver! Her finner dere oppsettet hans; http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/48799-drømmebilen-pa-plass/page-2#entry537329 Og her er kurvene: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/48799-drømmebilen-pa-plass/page-4#entry542738 Kurvene mine ser slik ut: http://i307.photobucket.com/albums/nn287/carfreak90/IMG_1621_zps796dc033.jpg Og oppsettet mitt slik: - 200 blokk - Wossner lommede stempler - Org veiv og råder - Urørt 4x4 topp som har blitt EBB-portet - Catcams 827 og 828 kammer - MIS-kopi innsug - BMW 3" spjeld - Delphi 1000cc dyser - 99 oktan - RS500 cooler - MSD tenning(blaster + msd 6al) - Turbokongen grenrør - GTX 3071R ar 73 - Turbokongen 50mm wg - 3" eksos - Greddy profec spec 2 elektronisk ladetrykksstyring Den største forskjellen jeg kan se her må være kammene. Jeg oppga oppsettet mitt til mobeck, og fikk anbefalt de, så antar at de ikke skal være så langt på utsiden av hva som skal være riktig. Kjente igrunn at det irriterte meg litt, så mottar KONSTRUKTIVE inlegg med takk!
  6. Hei! Har du et sort ecu-deksel til salgs?
  7. Har du mulighet for å finne ut det? I tilfelle så kan jeg være interessert!
  8. Må man bygge om til hydraulisk utløserlager for å bruke clutchen eller kan man bruke det på original arm og lager?
  9. Er ikke intercooler som er til salgs
  10. Begynner å komme på plass i nye lokaler kommer vel en litt artig overraskelse herfra etterhvert
  11. Kan godt komme en tur til oss på verkstedet og ta litt bilder av biler og lokale når det er klart ikke er det så lange svippen heller.
  12. Kom det aldri noe svar på hvorfor TCF skulle være 0?
  13. Her var det kommet et par gode tips Har igrunn ikke tenkt over at jeg kan kappe lengda på waieren. Får bare sørge for å ikke montere de for langt fra hverandre. Men om noen har noe mer informasjon eller noe om denne så setter jeg fortsatt pris på det
  14. Ja, fikk den ikke med en gang. Derfor jeg gjerne skulle hatt litt informasjon om den Hehe, der kan du se. Men høyden blir jo bestemt også litt i forhold til lengden på waieren også. Får bare satse på at noen vet noe mer
×
×
  • Create New...