Jump to content

SveinF

Gjest
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

About SveinF

  • Birthday 04/16/1957

Medlemsinfo

  • Bosted
    Vest Agder
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Vest Agder

SveinF's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Motor vil bli flyttet frem, men det alene er ikke nok. Håper å få flyttet spaken ca 10 cm totalt med begge endringene.
  2. Send meg en SMS eller oppgi ditt nummer, så ringer jeg.
  3. Saken er løst, originale dyser er på veg. Beklager at jeg glemte tlf nummer
  4. Zetec 2 liter underspylingsdyser ønskes kjøpt ( et sett = 4 stk) 90024826
  5. Vær OBS på at ECU svinghjul sensor/sensor feste kan være forskjellig mellom automat og manuell gir. Må monteres før kasse monteres.
  6. Når jeg kjører etter veien merker jeg at motoren henger igjen på høyt turtal. Dersom jeg bremser på gir i nedoverbakke øker motoren turtallet selv om bakken er relativt slak. Eneste måte å få ned turtallet på, er å skifte gir og tråkke på bremsen og dermed tvinge motor ned i turtall. Har sjekket gasswire, spjell osv, de ser ut til å gå som de skal. Har også olja kabel for sikkerhetsskyld. Kan dette være et vakumproblem? Syntes jeg hører en susing bak motor uten å kunne lokalisere det. Alle gode tips mottas i en umulig ferietid hos verkstedene.
  7. SveinF

    Kent motor

    Du trenger 1600 kent motor fra Cortina MK2, Escort MK1, Escort MK2, Capri (tror ikke jeg har glemt noen nå) mulig også noen Taunuser og senere Cortinaer. Fiesta og senere Escort versjoner egner seg ikke for bakhjulsdrevet bil. Escort MK2 1600 Sport, Capri 1600 GT og Escort MK1 Mexico var oppgitt med ca 85-90 hk Med nyere 711M BA blokk borret til + 0.090" får du i underkant av 1700 ccm. Bruker du i tillegg 1300 GT stempler økes komp til ca 10.5:1 pga mindre forbrenningskammer i stemplene. Alle Kent motorene har samme borring originalt, det er kun volumet i toppen av stemplet som varierer. Toppen er flat. Kun de første Kent crossflow motorene hadde forbrenningskammer i toppen, men de ble erstattet tidlig. Ved bruk av Kent 234, Piper 270 kam eller lignende bør det nærme seg 100 hk med bra eksos, dobbel og etterjustert forgasser (nye dyser). Ved vassere kam må nok stemplene justeres pga høyere løft (Kent 244 og Piper 285), men ytterligere HK bør være mulig å hente ut Se etter motor med merking 711M BA, dette er nok de beste standard 1600 blokkene, 711M AA er 1300. Lykke til
  8. Interessert dersom kammer er fra 2liter Sølvtopp Zetec? Årsmodell?
  9. De finnes regelmessig på ebay, men ingen vil sende til Norge Hadde et håp om at en eller annen her hadde en på "lager". De er avertert som Focus/Mondeo manifold på ebay
  10. Ønsker å kjøpe en manifold av denne typen Bilde lånt fra ebay
  11. SveinF

    capri tilsalgs...;)

    Det ble importert en orignal Brookland til Ålesunds traktene for et par år siden. Vet ikke om den er tolla og på Norske skilt emda
  12. Det er vel slik at Ford støpte inn 1.6 1.8 2.0 med store synlige bokstaver på siden av blokka for identifikasjon?
  13. Dersom delenummeret er likt, sjekk "jumpere" en gang til. Hadde akkurat samme problem da jeg kjøpte ny, du finner sikkert en du har glemt
  14. Pga endel sms spørsmål Manifold selges for £149 ny/pent brukt på ebay GSXR hus går for £80-£150 på ebay alt etter tilstand og årsmodell
×
×
  • Create New...